Még mindig Hódmezőnek hívják a gyorsjáratot

Hódmezővásárhely - Tavaly június elseje óta a Hód-Mező helyett a Tisza Volán Zrt. üzemelteti a Szeged és Vásárhely között közlekedő gyorsjáratokat. A társaság vezérigazgatójától megtudtuk, a vonalon 7-9 busz közlekedik, a bérletes utasszám meghaladja az ötezret, s megérte megpályázni a szolgáltatást.

Kormos Tamás

Tavaly június elseje óta a Hód-Mező helyett a Tisza Volán Zrt. üzemelteti a Szeged és Vásárhely között közlekedő gyorsjáratokat. A társaság vezérigazgatójától megtudtuk, a vonalon 7-9 busz közlekedik, a bérletes utasszám meghaladja az ötezret, s megérte megpályázni a szolgáltatást. A vásárhelyi utasok egy része azonban még mindig „hódmezős busznak" hívja a gyorsjáratot.

Mintegy tíz éven keresztül sárga-kék buszok, vagyis a Hód-Mező járművei közlekedtek gyorsjáratként a vásárhelyi vasútállomás és a Szeged Nagyállomás között. Tavaly június elseje óta a Tisza Volán Zrt. végzi ezt a szolgáltatást, mivel a cég nyerte el a közlekedtetésre kiírt pályázatot.
Az elmúlt több mint egy év tapasztalatairól kérdeztük a járattal kapcsolatban az utasokat és a Volán-társaság vezérigazgatóját.

– Hetente három-négy alkalommal is a gyorsjáraton utazom. Szegeden lakom, de a munkám miatt sűrűn kell Vásárhelyre mennem. Nekem az a fontos, hogy minél gyorsabban célba érjek, s a busz ne álljon meg minden fánál – mondta [namelink name="Molnár Gábor"].

Jegyek és bérletek

A gyorsjáratra egy teljes árú jegy 350 forintba kerül. Az 50 százalékos kedvezményt igénybe vevőknek 175, a kilencveneseknek pedig 35 forintot kell fizetniük egy útért. A gyorsjáraton nincs külön bérlet, elfogadják azt, ami Szeged és Vásárhely közöttre szól. Egy ilyen dolgozói bérlet ára egy hónapra 16 ezer 600 forint. A számítógépes szakemberhez hasonlóan több megkérdezett utas is azt válaszolta, nekik mindegy, ki a szolgáltató, csak az út ne tartson fél óránál tovább. Lemértük: felszálltunk tegnap reggel a szegedi Retek utcánál a gyorsjáratra, s 23 perc alatt már a vásárhelyi Tóalj utcai megállóban voltunk.

A Hód-Mező által végzett tízéves szolgáltatás azonban sok vásárhelyi utasban hagyott nyomott. Ugyanis jó néhányan mind a mai napig „hódmezős" busznak hívják a munkanapokon egy-, hétvégenként pedig kétóránként közlekedő gyorsjáratot.

– Az utasok azt a minőséget kapják, amely a szaktárca által kiírt pályázatban is szerepelt. Többször is kaptunk már ellenőrzést, de semmi kivetnivalót nem találtak. Kényelmes, alacsonypadlós buszok közlekednek a két város között – nyilatkozta lapunknak [namelink name="Szeri István"].

A Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója hozzátette, az utasoktól sem érkezett komolyabb panasz a szolgáltatásukra. Azt azonban elmondta, hogy a szeptemberi iskolakezdéskor kisebb zsúfoltság akadt a reggeli buszon, de néhány nap alatt ezt megoldották: rásegítő járatot indítottak a kritikus időpontban.

[namelink name="Szeri István"]tól megtudtuk, hogy a megyénkben a Makó–Szeged vonal után a Vásárhely–Szeged a második legforgalmasabb. A vezérigazgató szerint ezért megérte átvenni a járatok üzemeltetését.
A két város vasútállomása között hét sárga táblás gyorsjáratú busz közlekedik. A reggeli csúcsforgalom idején azonban két rásegítő járművet is munkába állítanak. A buszok kihasználtan járnak, a bérletes utasszám meghaladja az ötezret.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!