Hódmezővásárhely - Elfogadták a vásárhelyi közgyűlésen a tramtrain megvalósíthatósági tanulmányát, és szavaztak a városon belüli nyomvonalról is.
A tegnapi vásárhelyi közgyűlésen a közlekedés volt a középpontban. Kovács Pál szakmai főtanácsadó arról számolt be, hogy a lakossági észrevételek, panaszok figyelembevételével korrigálják a városi buszközlekedés rendszerét. A 7-es és a 13-as vonal két-két, a 16-os pedig három új járattal bővül, és a menetidőket is korrigálják. Mucsi László, a városfejlesztési és üzemeltetési iroda vezetője elmondta: 1,8 kilométer hosszú, 7000 négyzetméter földút kap aszfaltborítást, ami bruttó 78 millió forintjába kerül az önkormányzatnak.
A képviselők tárgyaltak a tramtrainről, a Szeged és
Hódmezővásárhely belvárosát összekötő villamosvasútról. Az elkészült megvalósíthatósági tanulmányt a szakemberek ismertették, s ebből kiderült: a projekt minden uniós követelménynek megfelel, így EU-s támogatásra jogosult. A tervek szerint Vásárhelyen 3,5 kilométeres, egy nyomvonalú villamospálya épülne, 5 megállóval, 1 kitérővel, a szerelvények a két városban villamos, a vasúti pályán dízelmeghajtással közlekednének. Hasonló vegyes tramtrain rendszer található például a németországi Kasselben. A megvalósíthatósági tanulmányt 1 tartózkodással, a három nyomvonaltervezet közül az A verziót (Népkert, Ady Endre utca, Tóalj utca, Szőnyi utca, Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky utca, Nagyállomás) pedig egy ellenszavazattal fogadta el a vásárhelyi közgyűlés.
A képviselők tárgyaltak a tramtrainről, a Szeged és
Hódmezővásárhely belvárosát összekötő villamosvasútról. Az elkészült megvalósíthatósági tanulmányt a szakemberek ismertették, s ebből kiderült: a projekt minden uniós követelménynek megfelel, így EU-s támogatásra jogosult. A tervek szerint Vásárhelyen 3,5 kilométeres, egy nyomvonalú villamospálya épülne, 5 megállóval, 1 kitérővel, a szerelvények a két városban villamos, a vasúti pályán dízelmeghajtással közlekednének. Hasonló vegyes tramtrain rendszer található például a németországi Kasselben. A megvalósíthatósági tanulmányt 1 tartózkodással, a három nyomvonaltervezet közül az A verziót (Népkert, Ady Endre utca, Tóalj utca, Szőnyi utca, Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky utca, Nagyállomás) pedig egy ellenszavazattal fogadta el a vásárhelyi közgyűlés.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
A másik hogy egy kötött pályás közlekedési eszköz sosem érheti utol a a szabad pályást. Egy buszközlekedést mindig az igények szerint lehet varilálni, egy kötött pályást viszont csak súlyos milliárdokból!
Ja, és amit eddig még nem reklámoztak, elárulhatnék hogy KI fogja szervizelni, karbantartani, és felújítani ha egyszer elérkezik az ideje? És az sem mellékes hogy ki fizeti a révészt és mennyit kóstál !?”
Nem az a lényeg, hogy valaminek van-e értelme, vagy nincs.
Állítólag ez egy 13 milliárdos beruházás.
Szerintetek mennyit lehet ebből szakítani?
Na ez itt a lényeg.
Múzeum, színház, szobor vagy villamos.
Tök mindegy, csak jó legyen a "jutalék"...”
Hol élsz te? Vásárhelyen, ha pénz és munka nincs is, de hely éppen van! Egy vasúti nyomtáv elfér a kijelölt nyomvonalon. (másrészt, az érintett vasútvonalat nem zárják be ;-)
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/09/vasut_imf/”
Nem elég, hogy kilóg a lóláb, rendesen kivan a lópopó is a nadrágból!
Mind a két város eléggé jól el van adósodva. ...Mi is kéne még... Még egy csomó adósság az UNIÓS támogatás önrészéhez?!
Van tapasztalat Szegeden! Megépült az új villamosvonal, s az üzemeltetési többletköltségek miatt szűkíteni kellett a szolgáltatások hosszát, színvonalát takarékossági okokból.
Ennek a tramtrain vonalnak a költsége sem lesz alacsony! Miért kell mindig nagyot álmodni és arra ébredni, hogy a beleér a bilibe a kéz? Fel kéne már ébredni!!!”
Több turista fog átjönni Szegedről Vásárhelyre, ha ez megépül, vagyis többen jönnek a hotelekbe vendégként, ja és a buszközlekedést is pótolná Vásárhelyen.”
Úgy látszik, Hódmezővásárhely a liliputiak városa. Minél kisebb, keskenyebb utak.
Hát persze, az Andrássy is jó széles, elfér még ott egy villamos...AGYRÉM!!!!!!!!!!!!!!”
Közlekedhetsz lovon is és lakhatsz jurtában is. Ihatsz kumiszt is . Hamarosan mongolull fogsz így gagyogni Etelközben,”
Remélem, hogy a döntéshozók nem feledkeznek majd el a két város közötti tanyavilágról és ott is lesznek megállóhelyek.”