Délmagyar logó

2019. 02. 19. kedd - Zsuzsanna -3°C | 13°C Még több cikk.

Ajjaj, hibridvonat

"Az utasoknak ugyanis a vasúttársaság szerint az az érdeke, hogy minél több állomáson álljon meg a szerelvény, és hogy lehetőleg még a jelenleginél is hosszabb legyen a menetideje."
Ezeken a hasábokon már vázoltunk fel néhány víziót a vasúttal kapcsolatban, mentségünkre legyen mondva, sosem mi fantáziáltunk. Mindig a MÁV egy-egy illetékese biztatta a szegedieket, amikor a vágányok korszerűsítéséről, ezzel párhuzamosan a vonatok sebességének növekedéséről beszélt. Vagyis arról, hogy hamarosan eljön majd az az idő, amikor rövidebb idő alatt érünk Budapestre, ráadásul olyan szép, óránként közlekedő vonatokon, amelyeken egyelőre csak az esztergomiak, meg a váciak járnak. Tudják, azokról a szép piros szerelvényekről van szó, amelyeket a Nyugatiban csodálhatunk meg messziről.

Ehhez képest most azt jelentette be a MÁV, hogy hibridvonatokat, a gyors- és az IC-járatok torzszülöttjeit indítja ezentúl, amelyek majd több helyen állnak meg, mint eddig. Az utasoknak ugyanis a vasúttársaság szerint az az érdeke, hogy minél több állomáson álljon meg a szerelvény, és hogy lehetőleg még a jelenleginél is hosszabb legyen a menetideje. Ez történik majd december 10-étől, az új menetrend életbe lépése után: az IC-k eddigi két és negyedórás menetideje két és fél órásra nő.

Mi, utasok másfajta hibridet álmodtunk meg, mint a vasúttársaság. A mi hibridünknek piros a színe, az orra olyan, mint egy repülőé, óránként veszi föl az utasokat, és másfél óra alatt a Nyugatiba ér.

A Tisza Volánnál valószínűleg fellélegeztek, amikor először tudomást szereztek a vasúttársaság újításáról: a Szeged és Budapest között közlekedő expresszbuszok ugyanis két óra alatt megteszik a távot, autópályán, megállás nélkül, és pár száz forinttal olcsóbban. Egy darabig tehát lehet majd versenyezni, ki nyújt jobb szolgáltatást. Azért csak egy darabig, mert nemrégiben éppen a közlekedési minisztérium szakállamtitkára mondta el Szegeden, hogy a jövőben megszüntetnék a párhuzamosságokat, nem fizetnének két szolgáltatónak egyszerre költségvetési támogatást a diákok és a nyugdíjasok után. A kérdés az, mit preferál a tárca: az óránkénti indulást vagy a rövidebb menetidőt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az első lépés

"Mindig az első a legnehezebb. Tíz tonna gránit kell hozzá, hogy emléke megmaradjon. És nem tudom,… Tovább olvasom