Délmagyar logó

2019. 02. 16. szombat - Julianna, Lilla -2°C | 10°C Még több cikk.

Saját farkába

JEGYZET - ˝A pénztelenségnek van előnye is.˝
Január elsejével kiterjesztették a szegedi parkolózónák határait, a hivatalos indoklás szerint azért, hogy több hely legyen a belvárosban. Ez bejött, csak van egy kis bökkenő. A szegedi parkolórendszernek az a sajátossága, hogy az önkormányzati cég az autósoktól beszedett pénzből minden évben 746 millió forinttal támogatja a közösségi közlekedést. Ugyanis az a szomorú helyzet, hogy az állam nem állja sem a nyugdíjasok, sem a diákok kedvezményes bérletét, a parkolásból származó százmilliók nélkül egyszerűen bedőlne a szegedi tömegközlekedés.

Az állam nemcsak a szociális ellátásból, hanem a közösségi közlekedés finanszírozásából is szép lassan kihátrál. Vagyis több pénzt kell beszedni. Ezért drágult a legtöbb helyen kétszeresére a várakozási díj, úgy, hogy közben a jegyárak nem emelkedtek. De úgy tűnik, az autósok ebben nem partnerek. A zónakitolás „eredménye", hogy egyetlen hónap alatt közel 10 millió forinttal kevesebb folyt be a parkolási cég számlájára, vagyis ennyivel kevesebb jut a tömegközlekedés fenntartására. Kijelenthetjük, saját farkába harapott a kígyó.

A pénztelenségnek van előnye is: hozzá lehet fogni a régóta halogatott átalakításokhoz. Az SZKT előző igazgatója többször hangoztatta, túlméretezett és fenntarthatatlan a szegedi közösségi közlekedés. Az 5-10 milliós havi kiesés komoly fejtörést okozhat a jelenlegi vezetésnek. Nem lepődnék meg, ha előkerülne egy olyan terv, ami az ingyenes vagy a kedvezményes utazást korlátozná. Az is egy megoldás, ha újra fizetős lesz a rakpart.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ságvári

˝A magyar oktatásügyben minden más tökéletes.˝ Tovább olvasom