Délmagyar logó

2019. 06. 26. szerda - János, Pál 20°C | 32°C Még több cikk.

Tejjel-mézzel

JEGYZET - "A csongrádi tej garantált lesz."
Márciusban tejbotrány volt. Most tejbéke. Akkor, március 21-én a Penny Market Magyarország Kft. 149 forintról 135-re akciózta az 1,5 százalékos szlovák tejet. A vásárlók örültek, a tejtermelők kevésbé. Tiltakoztak is. A Penny úgy reagált: teljes választékuk több mint 65 százaléka magyar beszállítóktól származik, de akkor nem volt elérhető a vásárlói igényeknek megfelelő mennyiségű magyar tej. A terméktanács szerint ez nem volt igaz.

A folytatás: az áruházlánc tendert írt ki, amit a Tolnatej Zrt. és az Alföldi Tej Kft. nyert meg. Utóbbi tulajdonosai 100 százalékban magyarok, köztük több Csongrád megyei tejtermelővel. Vagyis a magyar, sőt a csongrádi tej garantált lesz a Penny-polcokon. A legfontosabb kérdés azonban az ár (ezért volt sikeres a szlovák). Mennyiért vehetjük meg? A legújabb, szerdáig érvényes katalógust az interneten lapozgatva egyetlen tejet találtunk, a 199 forintról 175-re akciózott 3,5 százalékos Sissyt. Az, hogy mennyibe kerül, azért fontos, mert többen az alapján vásárolunk – bevallom, magam is –, nem márka-, hanem árfüggők vagyunk. Az olcsóbbat emeljük le a polcról. Ez is egyfajta vásárlói tudatosság, amit nem a minőség, a pénztárcánk határoz meg. Mert jót, egészségeset, természetes anyagból készültet, nem műanyagot, fölösleges adalékanyagoktól menteset enni nem mindenki kiváltsága. Költséges.

Hogy ne az árcédulát nézzük, hanem a márkát, az összetevőket, két dolog kell. Hízni a pénztárcánknak, vagy olcsóbbnak lenni az egészséges és a magyar termékeknek. Ha mindkettő megtörténne, az lenne az igazi tejjel-mézzel folyó Kánaán.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyüzsög a város

"Ennyit a jókedvről. Jól tette, aki a hétvégén kimozdult." Tovább olvasom