2010.09.23. 22:19
60 milliárdos út és közlekedésfejlesztés Kecskeméten
Kecskemét - Magyarországon egyedülálló, vezeték nélküli trolibuszhálózat kiépítése, környezetkímélő autóbuszok beszerzése, új csomópontok és közlekedési hálózat. A tervek szerint 60 milliárd forintból 2014-ig teljesen átalakul Kecskemét tömegközlekedése.
Új, négysávos térségi gyorsforgalmi úthálózat épül, a város szélén hatalmas parkolókat alakítanak ki, ahonnan tömegközlekedéssel percek alatt elérhető a belváros. A közlekedésfejlesztési beruházás szorosan kapcsolódik a Mercedes-gyár és beszállítói szállítási igényeihez és a több mint 12 ezer dolgozó mindennapi közlekedéséhez.
Kecskemét közlekedését évtizedekkel ezelőtt 70 ezres lakosságra tervezték, ezért ma már rendszeresek a dugók és a szmog. Mára mind az úthálózat, mind a tömegközlekedés alig győzi a 110 ezer ember mindennapi kiszolgálását. Kiöregedtek a helyi közlekedést biztosító autóbuszok. Az átutazók - elkerülő utak híján - keresztülhajtanak a belvároson. Ez is megszűnne a tervek szerint.
A város tömegközlekedési, közlekedési feltételei már nem felelnek meg a mai lakosságszámnak, illetve annak robbanásszerű fejlődésnek, ami a városban tapasztalható, ezért ez egy óriási lehetőség az önkormányzat számára, hogy átalakíthatja Kecskemét közlekedési, tömegközlekedési helyzetét - mondta a Független Hírügynökségnek Zombor Gábor (Fidesz), Kecskemét polgármestere.
Csak a Mercedes-gyár és a kapcsolódó beszállítók több mint 12 ezer dolgozót jelentenek hamarosan a kecskeméti közlekedésben, akik többsége a tervek szerint már a megújuló tömegközlekedéssel, akár a három új autóbuszjárat valamelyikével menne dolgozni.
Kecskeméten a Mercedes gyárhoz is köthető beruházásokat illetően egyetértés van a helyi politikusok között.
Király József Kecskemét szocialista polgármester-jelöltje a Független Hírügynökségnek elmondta: a gondolat nagyon jó, tehermentesíteni lehet vele a városközpontot, hiszen minden út most ide vezet, minden kocsi bejön csaknem a belvárosba, a körutak megépítésével együtt ez egy hihetetlen nagy környezetkímélő és szépítő dolog is lehet.
Vezeték nélküli trolibuszhálózatok, környezetbarát autóbuszok, új csomópontok. Több, a városba vezető utat négysávosítanak és elkerülő utakat is építenek. A város szélén tömegközlekedéssel megközelíthető parkolókat alakítanak ki, ahonnan sűrített buszjáratokkal percek alatt elérhető a belváros. Hatalmas építkezések lesznek az egész városban.
Uhlig Rita, a kecskeméti Városfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a kecskemétieket folyamatosan tájékoztatják a következő hónapok, negyedév várható feladataival, az utcákon végzett munkálatokkal, főként a kivitelezés során várható torlódások, forgalomkorlátozások menetéről. Erre egy zöld számot is fognak üzemeltetni, ahol percre pontosa lehet tájékozódni a város közlekedési állapotáról, a fejlesztés üteméről.
A tervek szerint 60 milliárd forintból 2014-ig teljesen átalakul Kecskemét tömegközlekedése.