Szeged és környéke

2014.09.01. 21:21

Mórahalomra 20 helyett 40 perc az út

Szeged - Több szakaszon már aszfaltozzák az 55-ös utat Szeged és Mórahalom között. A menetidő 20 perc helyett 40 perc, 5 lámpa állítja meg az autóst, nagyon kell figyelni, hol az út éles pereme. Röszke felé kerülve 22 perc alatt tettük meg az utat.

Fekete Klára

Kipróbáltuk, hogy az 55-ös főút felújítása miatt hogyan érünk el gyorsabban Szegedről Mórahalomra, egyenesen, avagy röszkei kerülővel. Az utóbbi megoldás győzött: míg a mellesleg csak kevéssel, 3 kilométerrel hosszabb, így 23 kilométeres utat 22 perc alatt tettük meg, az 55-ösön 40 perc, duplaannyi idő alatt értünk a 20 kilométerrel távolabbi Mórahalomra.

Először a szokásos, de rázós megoldással próbálkoztunk. Szegeden a Kálvária sugárút és a Móravárosi körút kereszteződését neveztük ki nulladik kilométernek. 12.05 perckor elindultunk: az első lámpa a Maty-érnél állított meg bennünket, pont pirosat kaptunk. Mire 12.13-kor újra zöld lett, szemből 15 jármű haladt el mellettünk.

Mórahalomra 20 helyett 40 perc az út. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Utána egy darabig nem történt semmi érdemleges, azt leszámítva, hogy a tájra rá se ismertünk: hiányoztak a megszokott fák, gőzerővel szélesítik az utat, miközben a mi sávunk olykor félelmetesen szűknek tűnt, féltünk, lecsúszunk a borotvaéles peremre. Mórahalomig egyébként 40-es sebességkorlátozást vezettek be, amit mi igyekeztünk betartani, a bennünket előző autók azonban nem törődtek vele.

 Nem lesz 2×2 sávos

Olvasóink kérdezték, vajon 2×2 sávos lesz-e az új 55-ös, hiszen a főút mellett nagyon széles sávban vágták ki a fákat és simították el a talajt. Információink szerint az 55-ös továbbra is 2×1 sávos marad, igaz, mindkét sáv 50–70 centivel szélesebb lesz. Épül vízelvezető árok, valamint kerékpárút is. A 94 kilométer hosszú, Szegedtől Bajáig tartó beruházás során 5 szakaszon építkeznek, a második szakasz a Mórahalmot elkerülő út. Az 55-ös főút 2015 végére lesz kész teljesen, költségvetése 30 milliárd forint uniós forrásból.

A Domaszék táblához 12.21-kor értünk, a 2. lámpás forgalomirányításhoz pár kilométer múlva, 12.28-kor. Itt, a két város között körülbelül félúton kezdődtek a megpróbáltatások, a 17. kilométerig még további 3 lámpa állította meg az autónkat. Ennek az az oka, hogy javában aszfaltoznak, bukkanó bukkanó hátán: hol az új réteg magasságában, hol a régi út „mélységében" kell lavírozni és kerülgetni az úthengereket. Az 5. lámpánál 12.37-kor álltunk meg, ezen a ponton csatornaépítés miatt kellett kerülgetni az építőket.

A hátralévő 3 kilométert gond nélkül tettük meg, és 12.45-kor, az indulásunkat követő 40. percben a Mórahalom centrumában lévő körforgalomba léptünk. A Google szerint az úton normális forgalomnál 20 perc alatt lehet végigmenni.

Észrevettük, hogy a Szeged felé haladóknak egy sárga táblát helyeztek el a körforgalomban, terelőútnak Röszkét javasolják. Mi is oda tartottunk, hogy lemérjük: a tavaly átadott új úton hány perc alatt jutunk vissza a kiindulópontunkba. Azt tapasztaltuk, alig volt forgalom, 90-nel békésen haladtunk, csak 3 helyen raktak ki 60-as sebességkorlátozó táblát, az egyik a bivalyrezervátum volt. Az M5-ös sztráda felüljáróját 10 perc múlva, 12.55-kor értük el. Innen az 5-ös útra kanyarodtunk, és 13 órakor értünk a nyugati elkerülő körforgalmába, 13.05-kor a Szabadkai úti körforgalomnál tartottunk, 13.07-re pedig célba értünk.

22 percet utaztunk visszafelé, valamivel több mint 23 kilométert tettünk meg. A menetidőnk azonban közel a felére csökkent, az idegrendszerünk pedig ép maradt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!