Ország-világ

2014.02.18. 17:40

Diák-önkormányzati képviselőkkel egyeztetett Hoffmann

Az érettségiző diákok úgy élték meg, hogy sokszor túlszabályozott vagy túl részletes a tananyag - mondta az államtitkár.

Idén ősszel is megrendezik az országos diákparlamentet, ezúttal Székesfehérváron - jelentette be a köznevelési államtitkár kedden Budapesten sajtótájékoztatón, miután a program előkészítéséről diák-önkormányzati képviselőkkel egyeztetett.

[namelink name="Hoffmann Rózsa"] elmondta: a több mint egyórás egyeztetésen jelen lévő diákok nagy része azon az állásponton volt, fontos, hogy rendszeresen minősítsék a pedagógusokat. Fontosnak tartották a tanárképzést is, hogy a megfelelő pedagógusokat válasszák ki a pályára.

Az államtitkár szólt arról, hogy jelenleg 25 ezer 761 pedagógus jogosult az első, előzetes minősítési szintre, és 8065 már regisztrált is a portfólió feltöltéséhez. A számokból úgy látja: a tanártársadalom nagy többsége megértette ennek szükségességét.

Hoffmann Rózsa kérdésre arról, hogy több pedagógus kedden bejelentette, bojkottálja a portfólió feltöltését, azt mondta: ezt hatan jelezték, majd csaknem negyvenen csatlakoztak hozzájuk. Úgy véli, ahhoz, hogy a pedagógusok társadalmi megbecsülése növekedjen, számos eszközre van szükség. Ilyen a béremelés, de emellett fontos az is, hogy merjék vállalni: külső, objektív mérce alapján lépnek előre a pályán. A végső minősítésük óralátogatással és egyéb szempontokkal is kiegészül majd. Azoknak a tanároknak az előrelépését szeretnék segíteni, akik már sok mindent bizonyítottak a pályán.

A bojkottnak nem örülnek, értelmetlennek tartják - jegyezte meg, hozzátéve: eddig csak közalkalmazotti bértábla volt, és nem voltak pedagógus fokozatok. "Egyenlőségjel volt a tanárok között, és nem volt objektív mérce" - rögzítette.

Kitért arra is: a találkozón egy diák sem nehezményezte az iskolai közösségi munkát, de kívánatosnak tartották, hogy több lehetőség nyíljon meg. Hoffmann Rózsa szerint a lehetőségek tárháza már most jelentős, és azt szeretnék, ha ott nyújtanának segítséget a diákok, ahol erre valóban szükség van, példaként az időseket, egyedül lévőket említette.

Beszámolója szerint az érettségiző diákok úgy élték meg, hogy sokszor túlszabályozott vagy túl részletes a tananyag. Szerinte ez azt igazolja, hogy központilag kell a tananyag mennyiségét szabályozni. A Nemzeti alaptanterv, amelyben a kötelező minimumot igyekeztek előírni, reményei szerint ezeket a negatív élményeket is csökkenti majd a következő évfolyamoknál.

[namelink name="Dózsa Eszter"] a tatai diákönkormányzat képviseletében kiemelte: aktív eszmecserét folytattak. Az előre hozott érettségi, a kollégiumi élet is a témák között szerepelt - mondta, megjegyezve: még mindig nem tudnak mindenben egyetérteni, de jó, hogy meg tudták egymást hallgatni. A felek fontosnak tartották a tanárok minősítését és a közösségi szolgálatot. Kiemelte: ők az előre hozott érettségi területén átgondolnák, mely tárgyakból lehet vizsgát tenni.

[namelink name="Juhász Bence"] a miskolci diákönkormányzat képviseletében szintén előremutatónak tartotta a megbeszélést. Kiemelte: a célban egyetértenek, azaz, hogy a közoktatás színvonalát emeljék, az ehhez vezető utat látják esetenként eltérően. Ütközési pontnak tartotta az előre hozott érettségi megszüntetését.

[namelink name="Szvitekné Máté Szilvia"], az egyeztetésnek otthont adó fővárosi Középiskolai Leánykollégium igazgatóhelyettese szintén konstruktívnak nevezte a megbeszélést.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában