Az alapvizsga tudásbázisa a Közlekedő kisokos oktatófüzeten alapul, amelynek legfontosabb célja, hogy akár az iskolákban tanórákon, akár otthon a gyerekek minél több ismeretet kapjanak a szabályokról a biztonságosabb önálló közlekedés érdekében.
A munkafüzet nyomtatott változata mintegy 380 ezer általános iskolás tanulóhoz jutott már el, a digitális verzió pedig 2019 őszén készült el. Így az oktatási anyagot már korábban is sokan tudják használni az okostáblákon, a Kréta rendszerén keresztül.
A 4–5. évfolyamon a közlekedési alapvizsga megszerzése elvárt, a 6–7. évfolyamon pedig ajánlott.
A diákok a tudáspróbának március 1–12. között hetente egyszer futhatnak neki, és a sikeresen teljesítő, legalább 80 százalékos eredményt elérő tanulók erről névre szóló tanúsítványt kapnak.
Ha valakinek ezt a hónap elején nem sikerül teljesíteni, akkor a tavaszi szünet után, április 19–30. között újra próbálkozhat. A gyakorlótesztek kitöltésére, valamint a hozzá kapcsolódó segédanyag lementésére már nemcsak az eKréta rendszerében, hanem egy publikus weboldalon keresztül is van lehetőség, amely az ekreta.hu/kozlekedesbiztonsagi_teszt a címen érhető el.
Működik, nekünk az első egy igaz vagy hamis kérdés volt: ha nincs a közelben gyalogátkelőhely, az úttesten merőlegesen, a legrövidebb úton kelhetünk át. A negyedikben egy mondatot kellett kiegészíteni a busz, az ablak és a sofőr szavakkal, de a villamost is elfogadta.
„Tilos a busz lépcsőjén utazni, kihajolni az ablakon és a sofőrt zavarni a vezetésben!”
– Fontos célunk, hogy csökkentsük a balesetek számát. Az elmúlt évtizedekben sokat javult a helyzet, de nemzetközi összehasonlításban még rosszul állunk. A kerékpározás évét szeretnénk felhasználni arra, hogy javítsuk a közlekedési kultúránkat és csökkentsük a balesetek számát – mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.