– Múlt héten előkészítettük a tantermeket, felkészültünk a jelenléti oktatásra, amire végül nem került sor. Nem számítottunk erre, szomorúak voltunk, mert mindannyian úgy készültünk, hogy itt lesznek a gyerekek, benépesül az iskola. Az érettségi előtt álló tanulókat motiválni kell, hogy kezdjünk el intenzíven tanulni, nem beszélve arról, hogy itt van a félév vége is. A végzős osztályokat, az érettségizőket, illetve a szakmai vizsgára készülőket vizsgacentrikus konzultációs foglalkozásokon készítjük fel – sorolta a héten tovább folytatódó online oktatás miatt hozott intézkedéseket az ásotthalmi Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium igazgatója, Andrésiné Ambrus Ildikó.
Feladta a leckét
Ehhez új órarendet is készítettek, hét végzős osztályuk van, ami feladja a leckét. Az igazgató szerint a vírushelyzet olyan, hogy mindig startra késznek kell lenni,a változásokhoz alkalmazkodni kell. A diákok is aggódtak, mi lesz, üzenetben érdeklődtek, majd az osztályfőnökök tájékoztatták őket. A diákok lelkesedése erősen visszafogott volt, nem mindenben értettek egyet, kamaszos daccal védték a több szabadidőt biztosító távoktatást.
A 10/A osztályosok azért elismerték a hagyományos, tantermi tanórák előnyeit is. Fotó: Török János
Jobban tetszik az online
A 10/A osztályosok nagy egyetértésben jelentették ki, hogy nem várják a rendes oktatást, ha tehetnék, az online-t választanák. – A nagyszüleimmel élek, félek, hogy megfertőzöm őket – mondta az egyik fiú. Találkozni tudnak az iskolán kívül is, nem laknak messze egymástól. Szabó Richárdnak azért tetszik a rendszer, mert így dolgozni is tud, hiszen több a szabadideje. – Még javítottam is – büszkélkedett, de ebben osztályfőnöke, Szűcs Attila nem osztotta a lelkesedését.
Mennek a fejük után
Ha itt vagyunk, a haverokkal megy a hülyeség, megyünk a fejünk után, délután indulunk kifele, kiszabadulunk, otthon meg nincs kivel. Kínomban kénytelen vagyok tanulni
– foglalta össze Varga Márk.
– Ennyi hülyeség pont elég, kéthetente három nap – summázta a gyakorlat és az együttlét előnyét. Az ellenoldal részéről az osztályfőnökük segítségével azok az érvek hangzottak el, hogy azért jobb az iskolában tanulni, mert ott elmagyarázza az anyagot.
Aki akar, az úgyis tanul
– mondta valaki, majd Szűcs Attila kérdésére abban azért egyetértettek, ha most írnának egy tesztet, a rendes, benti oktatás alapján jobban sikerülne, mint amikor el van engedve a kezük.
A tanár átadja
A 10/B-s Nistor Lucian, Lucsi, mikor ketten beszélgettünk, úgy fogalmazott, jobban fekszik neki az online oktatás, mert a tanuláson kívül több ideje jut minden másra. Aztán Andrési Pál erdőmérnök, az iskola tanára jelenlétében jóval diplomatikusabban már másképp magyarázta: – Őszintén szólva, nem tanulom meg úgy online, jobb az iskolában, mert a tanár jobban át tudja adni az anyagot.