Hetedikes és nyolcadikos tanulók egy rövid videokonferencián Csíkszereda, Perugia és a holland Garderen tinédzsereivel kapcsolódhattak egymáshoz. Az online napindítás után a gyerekek csoportokban dolgoztak tovább egy-egy projekt gyakorlati megvalósításán.
– Sok tapasztalatot gyűjtöttünk pedagógus kollégáimmal, ezeket próbáljuk most a gyakorlatba átültetni. Programunkban a hetedikes és a nyolcadikos korosztály érintett. Modulokat fejlesztünk, ezek nem hagyományos tanrend szerint készülnek, projektekben gondolkodunk. Finnországban már kiválóan működnek ilyen formában az iskolai projektek. A nyolcéves gyerekek például a Mikulás érkezéséről önállóan egy látványos, animációs videót állítottak össze – mondta lapunknak Schulz János, a Maroslelei Általános Iskola igazgatója.
A maroslelei gyerekek örömmel nézték más országbeli társaik filmes bemutatkozását.
Fotó: Tóth A. Péter
Egy újfajta, tíz modulból álló tananyagfejlesztés első próbája történt meg Maroslelén, A nyolcadikosok egy pályaorientációs, életutas projekten dolgoztak, a hetedikesek szerepjátékos, „lakatlan szigetes”, erőforrás-menedzsmentet valósítottak meg a nap folyamán.
– Természetesen az új szemlélet hazai adaptálásához szükséges a korszerű IKT-eszközök biztosítása. A finn iskolában a legújabb Ipad-ek mellett komplett stúdiót és green box technikát láttunk. Ettől mi még messze vagyunk, de egy egyszerűbb okostelefonnal is sok mindent meg tudunk tanítani. Itt, Maroslelén, az iskolában a számítógép-állományunk rendben van. Mobilizálható IKT-eszközökre lesz a későbbiekben szükségünk, például korszerű tanulói tabletekre, vagy akár programozható drónokra a digitális tanrendben – tette hozzá a pedagógus.