Elektromos meghajtással, napelemmel a tetején tér vissza a keletnémet népautó, a Trabant.
A Trabant nT nevű új modell a szeptemberi frankfurti autószalonon mutatkozik be, 18 évvel az eredeti változat sorozatgyártásának leállítása után.
A reneszánsz a 2007-es frankfurti szalonon kezdődött. Ott mutatták be egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modelljét. A miniatűrt készítő Herpa Miniaturmodelle nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten. A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant legyen minél inkább környezetbarát, ára pedig 10 ezer euró körül legyen.
A Trabant márka jogaival rendelkező Herpa aztán megállapodást kötött a speciális alkatrészeket gyártó és autók páncélozásával foglalkozó Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel az új típus fejlesztéséről. A munka eredménye az elektromos meghajtású Trabant nT, amely az akkumulátorok egyszeri feltöltésével és a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni.
"Ideális városi autó, amelyet város környéki utakra is remekül lehet használni" - mondta Jürgen Schnell, az IndiKar szóvivője a Bild című lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint (www.bild.de). A szóvivő hozzátette: megvalósíthatósági tanulmányt is készítettek a sorozatgyártásról, és a frankfurti premier leginkább arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához.
Az IndiKar telephelye az NDK népautójának szülőhelye, Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. Az autónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.
A reneszánsz a 2007-es frankfurti szalonon kezdődött. Ott mutatták be egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modelljét. A miniatűrt készítő Herpa Miniaturmodelle nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten. A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant legyen minél inkább környezetbarát, ára pedig 10 ezer euró körül legyen.
A Trabant márka jogaival rendelkező Herpa aztán megállapodást kötött a speciális alkatrészeket gyártó és autók páncélozásával foglalkozó Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel az új típus fejlesztéséről. A munka eredménye az elektromos meghajtású Trabant nT, amely az akkumulátorok egyszeri feltöltésével és a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni.
"Ideális városi autó, amelyet város környéki utakra is remekül lehet használni" - mondta Jürgen Schnell, az IndiKar szóvivője a Bild című lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint (www.bild.de). A szóvivő hozzátette: megvalósíthatósági tanulmányt is készítettek a sorozatgyártásról, és a frankfurti premier leginkább arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához.
Az IndiKar telephelye az NDK népautójának szülőhelye, Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. Az autónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.
Témák:
Németországhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Téli Szünet a megyekettes csapatoknál (11. rész): Nem sok pihenője volt a St. Mihály FC-nek
Lassan munkába lendülnek a Csongrád megyei II. osztályú labdarúgó-bajnokság csapatai is. A téli szünet alatt körbejárjuk, hogyan készülnek a résztvevők a tavaszi folytatásra. Sorozatunkat a St. Mihállyal folytatjuk.

Győri gyártású a takarékos benzinmotor - ha törik, szépen teszi: szerethető családi autó a T-Roc
Autópályán fáradtan, álmosan vagy ,,belerongyolunk" az előttünk autózóba, vagy kitérünk a sávból, és a korlátnak csapódunk. Az általunk próbált T-Roc-modell aktív sávtartása és ütközésmegelőző rendszere ettől megvéd.
Olvasóink írták
Jó kis gép volt. Megállt, kinyitottad egy konzervbontóval vagy egy csavarhúzóval és belerúgtál kettőt :D Nyakigsárban is ment :D A trabant nem autó hanem életérzés. Nehéz megérteni a citroen kacsásokat is :D”