Makó és környéke

2008.01.04. 22:02

Ismét működik a régi Démász-iroda Makón

Makó - Újra a régi helyen, ráadásul este nyolcig várja szerdánként az áramszolgáltató ügyfélszolgálati irodája a makóiakat. A városban két éve – a többi közszolgáltatóval együtt – a Démász is felszámolta saját képviseletét, most viszont törvény kötelezi a villamosenergia-szolgáltatókat iroda fenntartására.

Szabó Imre

Újra a régi helyen, ráadásul este nyolcig várja szerdánként az áramszolgáltató ügyfélszolgálati irodája a makóiakat.  A jogszabály egyik kezdeményezője épp a makói képviselő és polgármester, [namelink name="Buzás Péter"] volt.

Két évvel ezelőtt nagy felzúdulást keltett Makón, amikor más közüzemi cégek mellett az áramszolgáltató is bezárta ügyfélszolgálati irodáját Makón. A társaság azzal indokolta a lépést, hogy az emberek ma már inkább interneten és telefonon keresztül intézik ügyeiket. A világhálótól és a telefontól idegenkedők, főleg az idősek azonban nem fogadták el ezt az érvet, tiltakoztak. A problémát végül az önkormányzat oldotta meg: ingyen irodát ajánlott a szolgáltatóknak a régi városháza épületében, amelynek még a közüzemi számláit is fizette, és ezzel a lehetőséggel élt is mindegyik társaság. Hogy jól döntött a képviselő-testület, arra bizonyíték: a régi városháza földszintjén működő iroda ajtajától nem egyszer az utcáig ért a sor. A társaság egyébként törvényi kötelezettségein felül, pluszban tartotta fenn a képviseletet Makón. Az iroda a városnak tavaly nagyjából havi harmincezer forintjába került.

Szerdán már a Liget utcára kell menniük az ügyfeleknek.
Fotó: Szabó Imre

A kényszerű nagylelkűségnek azonban most, januártól az áramszolgáltató esetében vége: mint akkor megírtuk, az országgyűlés még tavaly elfogadta az önkormányzati és területfejlesztési bizottság villamosenergia-törvényre vonatkozó módosítását, amelynek egyik kezdeményezője éppen a makói honatya és polgármester, [namelink name="Buzás Péter"] volt. A január elsejével életbe lépett jogszabály kimondja, hogy az áramszolgáltató társaságok minden kistérség központjában kötelesek képviseletet fenntartani, amelynek a hét legalább egy napján este nyolcig nyitva kell lennie. Sőt az érdeklődőknek a telefonon történő előzetes időpont-egyeztetésre is lehetőséget kell biztosítaniuk. Az új előírásnak a Démász Makón úgy tesz eleget, hogy fiókirodaként ismét megnyitja annak idején bezárt Liget utcai ügyfélszolgálatát szerdánként déltől este nyolcig. Ez azt jelenti, hogy minden problémát ugyan nem tudnak megoldani helyben, de az ügyfelek bejelentéseit itt rögzítik, majd később levélben vagy telefonon értesítik őket az ügy elintézéséről.

A társaság kommunikációs igazgatója, Kovács Krisztina lapunknak elmondta, azért ezt a megoldást választották, mert az önkormányzat által biztosított irodát nem tudnák estig nyitva tartani. A változások – a költözés, illetve új munkatársak felvétele – miatt vannak pluszkiadásaik, ám ennek mértékéről nem kaptunk felvilágosítást.

A telefon és a net is marad

– Mind a telefonközpontunk, mind a honlapunk továbbra is fogadja a kéréseket, kérdéseket – mondta el lapunknak Kovács Krisztina. Tavaly másfél millió hívást fogadtak. Április óta, mióta elindult az új honlap, minden hetedik ügyfél felkereste már a www.demasz.hu-t, ahol egyre többen intézik ügyes-bajos dolgaikat, a mérőóraállás bejelentésétől kezdve a számlaigénylésig. Az on-line szolgáltatásokat a kor igényeinek megfelelően folyamatosan fejlesztik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!