Makó és környéke

2007.12.23. 20:37

Az új híd és az M43-as megváltoztatja Maroslele életét

Maroslele - Két-három száz betelepülőre számítanak az új Tisza-híd elkészítése és az autópálya átadása után Maroslelén. A község – hasonlóan a többi városhoz közeli településhez – Szeged új alvóvárosa lehet. Már most hetven telek vár gazdára az M43-astól alig 200 méterre fekvő településen. Közvetlen lehajtó vezet majd a faluhoz.

Illyés Szabolcs

A gazdasági tárca a héten mutatta be a tervek szerint 2008-ban már épülő új, négysávos Tisza-híd koncepcióját, ami az M43-as részeként vezeti át a folyón a Balkán felé irányuló és onnan érkező forgalmat. Csicsely Gábor, a projekt felelőse kiemelte: a szerkezet a világ legkorszerűbbjei közé tartozik majd, például a pillérek a parton állnak, a vízzel egyetlen eleme sem érintkezik.

Nagyon várják a munkálatok megkezdését a hídhoz legközelebb eső Makó térségi településen, Maroslelén, ahol már most megkezdődött az ingatlanok iránti érdeklődés – tudtuk meg [namelink name="Martonosi György"] polgármestertől. A régióban egyedülálló lehetőséggel számolhat a község, amit szeretne hasznára fordítani.

Így fest majd az új Tisza-híd. Közvetlen lehajtó vezet majd Marosleléhez.
Fotó: M43 Tisza-híd Konzorcium

– Külön maroslelei le- és felhajtót terveztek az autópályához, aminek a nyomvonala szinte érinti a települést, alig kétszáz méternyire húzódik majd a falu egyik csücskétől. Így gyakorlatilag bekapcsolódhatunk Szeged agglomerációs övezetébe, hiszen kevesebb mint húsz kilométernyi lesz a közúton mért távolság a két település között, ami számtalan előnyt hozhat Lelének – summázta Martonosi. Rámutatott: 70 üres építési telek várja a városból kitelepülni vágyókat, amire számítani is lehet, hiszen 1 millió forint körül már házhelyet lehet itt vásárolni, és egy átlagos szegedi panellakás árából már komplett családi ház is megszerezhető.

A polgármester szeretné, ha közművekkel teljesen ellátott, ideális, elővárosi funkciójú településként jegyeznék Maroslelét – már most is több tucatnyian járnak innen dolgozni az algyői olajmezőre, Makóra, Szegedre. A közművek sorából egyébként már csak a csatorna hiányzik, ennek a tervek szerint 2012-re kell kiépülnie.

– Amint az autópálya ideér, lehetőség nyílik rá, hogy ipari vállalkozás vagy akár logisztikai központ is induljon a mi közigazgatási területünkön, de iparipark-alapítást egyelőre nem tervezünk. Ám az út Vásárhely felé eső oldalán van egy 10 hektáros területünk, ahol akár egy komolyabb pihenő is készülhet. Hiszen az M5-östől a határig nem terveztek hasonló beruházást – tette hozzá Martonosi.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!