Makó és környéke

2012.04.15. 11:15

Életbe lépett az új vasúti menetrend

Csongrád megye – Sokkal kevesebb vonat jár vasárnaptól az Újszeged–Makó–Mezőhegyes vonalon, gyakorlatilag eltűntek a Szeged–Budapest sztrádabuszok – többek így küszöbölte ki a kormány a párhuzamosságokat a közösségi közlekedésben.

Garai Szakács László

[namelink name="Karnok Csaba"] képriportja Deszk vasúti megállóhelyen még szombaton, az utolsó „rendes, ütemes munkanapon" készült. Április 15-étől a 121-es számú Újszeged–Makó–Mezőhegyes–Kétegyháza–(Békéscsaba) vasútvonal teljes hosszán mindössze egy vonat ingázik: Mezőhegyesig meghagyták a szerelvényeket, azaz a vasútvonal Csongrád megyei szakaszáról tűntek el a vonatok – a kormány álláspontja szerint Szeged és Makó között, de még egészen Mezőhegyesig is sokkal többen utaztak busszal. Ezzel nem is lehet vitatkozni, elég volt megnézni a két szolgáltató menetrendi kínálatát, bár a semmi, a kevésből nehezen tudott volna a MÁV érdemben színvonal-emelkedést produkálni. És ami legalább ilyen fontos: a világ végén van a vonalon valamennyi állomás és megállóhely – minek menjen ki odáig az utas, ha a település „közepén" áll meg a busz.

Életképek Deszk vasúti megállóhelyen. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Az első inga ráadásul máris „hatalmas", három perces késéssel futott be Mezőhegyes felől Makóra, s ezt a 180 másodpercet meg is őrizte Újszegedig. Ahonnan szintén nem kapkodták el az indulást: két perccel később indultak. Ennyi lazaság persze „elnézhető", sőt többnyire jellemző is volt errefelé – nem ezért utaztak kevesen a vonalon, és még csak azért sem, mert április 15. előtt számtalanszor előfordult, hogy az Újszeged felől érkező szerelvényeket „legeltették" Makó előtt, nem engedték be a vasútállomásra. Az a kevés utas itt bizony busszal utazik.

Életképek Deszk vasúti megállóhelyen. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Kérdés persze, hogy egy ilyen ingavonatot megéri-e egyáltalán fenntartani, pusztán azért, hogy továbbra is „igaz" legyen az állítás, az Orbán-kormány nem szüntetett meg vasútvonalakat: reggel be lehet vele jönni dolgozni a megyeszékhelyre (7 óra 9 percre van Újszegeden), de délután sokkal korábban elmegy (15 óra 47 perckor indul), minthogy bárki elérné visszafelé. Akkor meg minek? Vasúti és buszbérletet senki nem vált egyszerre – pedig vonaton ez olcsóbb Makóról: a dolgozói 30 napos bérlet 21 ezer 400 forint, míg a buszbérlet 24 ezer 900 forint. Ennek persze oka a kilométerhatár, vasúton Makó 30 kilométeren belül van, egészen pontosan 28 kilométer a távolság, míg közúton 32,5 kilométer, a díjszabás pedig pont 30 kilométernél változik.

Életképek Deszk vasúti megállóhelyen. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Választ valószínűleg decemberben kap(hat)unk: akkor lép majd életbe a 2013-as vasúti menetrend.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!