Makó és környéke

2014.07.17. 14:32

Jövőre adják át az M43-as hiányzó szakaszát

Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak is megszabadul majd a tranzitforgalomtól. A román oldalon Aradig hiányzik 40 kilométer.

Szabó Imre

– Nagyrészt befejeződtek a földműépítési munkák az M43-as autópálya második, Makótól a román határig tartó 23 kilométeres szakaszán. A munkagépek már a beton, illetve aszfalt alapréteget és kötőréteget terítik. A hidak alépítményei ugyancsak állnak, és megépültek a szükséges átereszek is – tájékoztatta lapunkat [namelink name="Loppert Dániel"], a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője csütörtökön a sztráda egyik Makóhoz közeli szakaszán. Hozzátette: az út készültségi foka 56, a hidaké 45 százalékos.

Makó határában is dolgoznak a munkagépek. A szerző felvétele

Makó határában is dolgoznak a munkagépek.
A szerző felvétele

Mint korábban megírtuk, az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti, már meglévő szakaszához. Az új szakaszon három csomópont épül, a Hódmezővásárhely–Makó és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalak kereszteződésénél pedig vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél. A Duna Aszfalt Kft. 2013 tavaszán kezdte el a munkát, az uniós támogatással megvalósuló beruházás összköltségvetése nettó 46,49 milliárd forint.
Megtudtuk: a második szakasz befejezése, illetve az ezt a nagyalaki átkelővel összekötő szakasz elkészülte 2015 közepére várható. Ezt követően a régi 43-as mellett fekvő települések, Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak mentesülnek a belterületükön áthaladó napi 10 ezres tranzitforgalomtól. Erre az időpontra remélhető az is, hogy az út romániai folytatása is elkészül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!