Makó és környéke

2013.08.01. 23:13

Makó terveztet táblákat a sztrádára

Makó - Makó kész fizetni azért, hogy a várost megtalálják az autópályán utazók: 6 millió forintot biztosít arra, hogy az M5-ösön meglévő táblák közül 10-et kiegészítsenek, feltüntetve rajta az M43-ast és a várost. A táblák kihelyezésére a legjobb esetben is hónapokat kell még várni.

Szabó Imre

Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

– Örülök, hogy valamilyen megoldás legalább született a problémára, bár továbbra is úgy gondolom, ezt nem a makói, hanem a központi költségvetésnek kellene állnia – kommentálta [namelink name="Márton Imre"] önkormányzati képviselő (Városépítők Társasága) azt, hogy a makói testület a közelmúltban úgy döntött: 6 millió forintot biztosít útba igazító táblák készíttetésére az autópályákra. Márton Imre volt az, aki az M43-as avatása után, 2 éve először vetette fel testületi ülésen, hogy autópályán utazva szinte úgy tűnik, mintha Makó nem is létezne: a Maros-parti városba tartók eltévednek, illetve nem merik az autópályát használni, mert szemben például Szegeddel és Szentessel, a fővárosból a csongrádi megyeszékhelyig csak néhány helyen jelzi tábla, hogy az M43-as végpontján Makóhoz ér az utazó.

Persze nem a képviselő volt az egyetlen, akinek mindez feltűnt. Szóvá tette a problémát már korábban is, több fórumon [namelink name="Buzás Péter"] polgármester, de a képviselő-testület is lépett. Ennek, illetve Mágori Józsefné parlamenti képviselő közbenjárásának hatására az M43-ason kihelyeztek néhány plusz útbaigazítót, az M5-ösön pedig négy úgynevezett portáltáblát tehetett ki a város saját pénzből, 1,8 millióért.

Csak Makóra nem vezet út a az M5-ös táblái szerint. Fotó: Karmnok Csaba

Csak Makóra nem vezet út a az M5-ös táblái szerint.
Fotó: Karmnok Csaba

Ez a lehetőség bővülhet most a testület minapi döntésével. A határozatból kitűnik: az M5-ös autópálya jelenleg már meglévő táblarendszerén összesen 8 helyen szeretnék feltüntetni az M43 számpajzsot, valamint Makót mint az M43-as autópálya mentén elhelyezkedő utolsó magyar várost. Így a Románia felé tartó tranzitforgalom is folyamatos megerősítést kapna a helyes útirányról. Emellett az M5-ös autópályán, közvetlenül az M0-s keleti kihajtása után, illetve a Kecskemét déli részén lévő, úgynevezett útvonal-megerősítő táblákat is kiegészítenék hasonló módon. A táblák kihelyezésével kapcsolatos egyeztetés megkezdődött, az üggyel kapcsolatban azonban egyelőre indokolt a feltételes mód – ami eddig biztos, az az, hogy a város állja a költségeket. A tervezés, előkészítés a legjobb esetben is hónapokat fog igénybe venni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!