Makó és környéke

2012.08.23. 20:41

Tovább épülhet az M43-as Makótól

Csongrád megye - Folytatódik az M43-as autópálya építése Makótól az országhatárig: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tegnap kihirdette, ki nyerte el pályázaton a sztráda Makó–Nagylak közötti szakaszának kivitelezését. 2014 szeptemberében adják át a forgalomnak a 23,1 kilométeres szakaszt.

Munkatársunktól

A 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertese a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft. nettó mintegy 46,5 milliárd forintos ajánlati árral – tájékoztatott a NIF Zrt.

A tenderre két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot: a másik az EKMS–M43 Konzorcium (tagjai: Euroaszfalt Kft., KÖZGÉP Zrt., Magyar Aszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft.). A nyertes Duna Aszfalt Kft.-vel szeptember 5-én kötnek szerződést. A tervek szerint az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. 2014 szeptemberében adhatja át a forgalomnak.

Újabb 23,1 kilométeres szakasz csatlakozik a jelenlegi autópályához. Fotó: Karnok Csaba

Újabb 23,1 kilométeres szakasz csatlakozik a jelenlegi autópályához. Fotó: Karnok Csaba
A közlemény megemlíti, hogy kedvezőtlen altalajviszonyok jellemzik a térséget, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett esőzések idején a belvíz. A töltéstesthez ezért végig a 23,1 kilométeres hosszon közel 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell szállítani, amely befolyásolja a kivitelezői árat is.

Az új gyorsforgalmi út 2×2 sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszához. Három csomópont épül: a 4415, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451 jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon két pihenő létesül, egy egyszerűbb a Krak-érnél, a másik egyoldali komplex autópálya-pihenő lesz Kövegynél.

A beruházás befejezését követően gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar–román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!