Jó hír azoknak, akik gyakran kerékpároznak Újvároson: már a nyáron elkezdődhet a Vásárhelyi és a Justh Gyula utcai bicikliút felújítása. Új kerékpárutak is épülnek idén Makón – teljessé válik a hálózat.
Többször írtunk az elmúlt években a Vásárhelyi, illetve a hozzá kapcsolódó Justh Gyula utcai kerékpárutak rossz állapotáról. Ezek tennék biztonságossá a biciklis közlekedést Újvárosban – ezrek használják naponta: bölcsőde, orvosi rendelő mellett halad el, gyárakhoz visz ki az összesen több mint 2,7 kilométeres aszfaltcsík. Ugyanakkor, miután az elmúlt 2 évtizedben érdemi felújítást itt nem végeztek, az emberből kirázza a lelket, ha rámerészkedik biciklivel vagy elektromos kerékpárral. Megtapasztaltuk: a Justh Gyula utcai döcögős, hepehupás, két-három méterenként repedéscsík szakítja keresztbe, de a Vásárhelyi utcai sem sokkal jobb. Ez utóbbin már egy szalagokkal elkerített kereszteződést is kerülgetni kell.
Mint megírtuk, eddig az önkormányzat azért nem tudta használhatóvá tenni, mert miközben egymás után írták ki a kerékpárutak építését támogató pályázatokat, olyan nem látott napvilágot, amiből felújítást lehetett volna finanszírozni. Most azonban a város megnyert egy olyan pályázatot, amelynek révén nemcsak építhet új utakat (a Szegedi, a Királyhegyesi, a Kossuth utcában és a Csanád vezér téren, összesen 2,3 kilométer hosszúságban), de a két újvárosi bicikliutat is helyreállíthatja. A pályázat a támogatási szerződés előkészítésénél tart, ezt követően, ha a közbeszerzési eljárás sikerrel zárul, a beruházás is elkezdődhet júliusban.
A teljes költségvetés 163 millió lesz, 18 milliós önrész mellett.
Teljessé válik a kerékpárút-hálózat. A makói kerékpárút-hálózat az idei fejlesztéssel válik teljessé: összeköti majd a település legfontosabb részeit, a városközpontot, a főbb iskolákat és a legnagyobb foglalkoztatókat. Az uniós fejlesztések előtt a Maros-parti városban mindössze 6,5 kilométernyi bicikliút szolgálta a kerekezők biztonságát. Ez a szám idén 22,5 kilométerre nő. Megírtuk: amióta a makói önkormányzat előrelépett a kerékpárutak építésében, a rendőrség statisztikái szerint látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent a biciklis balesetek száma.
Mint megírtuk, eddig az önkormányzat azért nem tudta használhatóvá tenni, mert miközben egymás után írták ki a kerékpárutak építését támogató pályázatokat, olyan nem látott napvilágot, amiből felújítást lehetett volna finanszírozni. Most azonban a város megnyert egy olyan pályázatot, amelynek révén nemcsak építhet új utakat (a Szegedi, a Királyhegyesi, a Kossuth utcában és a Csanád vezér téren, összesen 2,3 kilométer hosszúságban), de a két újvárosi bicikliutat is helyreállíthatja. A pályázat a támogatási szerződés előkészítésénél tart, ezt követően, ha a közbeszerzési eljárás sikerrel zárul, a beruházás is elkezdődhet júliusban.
A teljes költségvetés 163 millió lesz, 18 milliós önrész mellett.
Teljessé válik a kerékpárút-hálózat. A makói kerékpárút-hálózat az idei fejlesztéssel válik teljessé: összeköti majd a település legfontosabb részeit, a városközpontot, a főbb iskolákat és a legnagyobb foglalkoztatókat. Az uniós fejlesztések előtt a Maros-parti városban mindössze 6,5 kilométernyi bicikliút szolgálta a kerekezők biztonságát. Ez a szám idén 22,5 kilométerre nő. Megírtuk: amióta a makói önkormányzat előrelépett a kerékpárutak építésében, a rendőrség statisztikái szerint látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent a biciklis balesetek száma.
![]() |
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Azon a kerékpárúton, nem is lehet végigmenni!!!
Csak tudnám, akkor minek van!!
Uniós mutatványnak???”
De a sárga üzletház előtti bicikliút is katasztrofális állapotban van. Ráadásul a buszra várók is ott állnak a bicikli útban, sőt a buszmegálló tábla is az útközepin van ugyanúgy mint egy villanyoszlop.”