Délmagyar logó

2019. 02. 20. szerda - Aladár, Álmos 1°C | 12°C Még több cikk.

Csak egy vonat ingázik majd az újszegedi vonalon

Makó, Szentes - A vasárnap életbe lépő vasútimenetrend-váltástól többmilliárdos megtakarítást várnak. Csongrád megyében közel kéttucat vonatot érint a változás; az alaposan megritkított újszegedi vonalon évente 520 ezren utaztak.
Megírtuk: a vasúti és közúti közösségi közlekedési menetrendi összehangolása miatt márciusban Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára bejelentette, április 15-étől több száz vonat áll le. A racionalizálás elsődleges oka a spórolás, a tárca 8 milliárd forint megtakarítással számol.



A MÁV-Start honlapján elérhető, vasárnaptól érvényes menetrend szerint az Újszeged–Makó–Mezőhegyes–Békéscsaba vonalon, a békési megyeszékhelyről Újszegedig közlekedő napi nyolc szerelvényből megszűnik öt. Marad egy reggel 7.47-kor, délután 15.47-kor és egy este 19.47-kor induló vonat. A Békéscsabáig közlekedő hat járatból, mindössze kettő marad, így Újszeged állomásról a Békés megyei székhelyre reggel és kora délután indul vonat – egy szerelvény elég lesz a szolgáltatás fenntartásához. A MÁV-Start Zrt. statisztikai adatai szerint a 121-es számú Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat 2011-ben nagyságrendileg 520 ezer utas vette igénybe. Makó, immár a második menetrendi ritkítással a racionalizálás egyik komoly vesztese – Hódmezővásárhely és Makó között két éve álltak le a személyvonatok.


Az április 15-i menetrend hátrányosan érinti Szentes vasúti forgalmát is. A Szentes–Orosháza viszonylat napi öt pár járatából megszűnik kettő: a hajnali 5 óra 28-as vonat után Orosháza felé csak 12.40-kor indul újabb járat. Megtudtuk, a 147-es számú Kiskunfélegyháza–Orosháza vasútvonalat 2011-ben közel 152 ezer utas használta.

A Szegedről Budapestig közlekedő vonatok száma nem, indulási időpontjuk viszont változik. Az ütemes menetrendben minden óra 44 perce helyett, egy perccel később 45-kor indulnak a pesti vonatok. A Kiskunfélegyházára közlekedő – több kisebb megállót is érintő – napi hét személyvonatból mindössze kettő marad. Vasárnaptól a kiskertekbe vonattal közlekedők mindössze a reggel 5.14-kor vagy az este 19.10-kor induló vonatból választhatnak.



Nem lehet felelőtlenül ígérgetni

– Helyi vezetőként sem lehetek amnéziás. Emlékszem, amikor az előző ciklusban megszüntették a Hódmezővásárhely felé tartó személyforgalmat, a mostani kormány pedig tovább nyirbálja a vasúti szárnyvonalakat. A jelenlegi, válsággal terhelt időkben szükséges a racionalizálás, viszont a politika hibája, hogy a választások alatt a vasútvonalak újranyitását hirdették, most pedig ellentétesen cselekednek. Azt is be kell látni, hogy a makói utasok a vasúttól már régen a Volánhoz pártoltak. Bízom benne, hogy térségünknek az autópálya olyan fejlődést hoz, mint azt a vasút 100 évvel ezelőtt tette – fogalmazott Buzás Péter, Makó polgármestere.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. birkasouce 2012. április 18. 08:34
    „Én sokkal szívesebben utaznék Szegedre vonattal, mint busszal, de sajnos több a hátulütője a vonatnak: ritkán jár, és messze van az állomás. Eddig is ment kétóránként egy vonat, míg a buszok fél óránként járnak. Nagy hátizsákkal meg a francnak van kedve plusz 30 percet gyalogolni a vasútig, mert biciklit ott nem érdemes hagyni - mindenki által ismert okokból kifolyólag. Szóval érthető, hogy bezárt, alig utaztak rajta, pedig nem hiszem el, hogy van ember, aki szívesen nyomorog a buszon.

    Jah, és kérjük vissza a peront!”
  • 47. nagyi8 2012. április 17. 10:16
    „.
    Szeretek vonatozni, sokkal jobban, mint buszokkal.

    Az Újszegedi vonalat is ismerem nagyon jól, évek óta használom. Különösen kedvelem azt, hogy a kerékpárt is fel lehet rakni.

    Nos, tény az, hogy a vonal már hosszú évek óta nem volt kihasználva. Sokszor alig voltunk 10-15-en.

    Ezért igaza van a kormánynak, hogy csökkentette a vonatszámot.

    Evvel együtt nekem kényelmi veszteségem lett, mert gyakran az utolsó vonattal jöttem visszafele. Ez fáj. De akkor is megértem a kormányzati döntést. Egy ilyen országban, ahol az évi, havi, napi kiadás sokkal több, mint a bevétel, ott spórolni kell. Mindenben. Mert Magyarországon kevesen dolgoznak, még kevesebben fizetnek adót. Ahhoz nem kell egyetemet végezni, hogy változtatás nélkül csődbe jut az ország. A sok szükséges változtatásból az egyik - kisebb - lehet a vonalszám csökkentés.

    Szóval esténként - vonat nélkül - marad a busz.
    .”
  • 46. Misi72 2012. április 15. 20:13
    „A szegedi vasútihid a battonyai vonal aradi kapcsolattal sajnos álom marad. A spórolás azért lesz eredménytelen mert értse már meg mindenki a pénzek az irodaházak illetve alkalmazottai viszik el. A politikusaink nem akarják fel ismerni ezt a jelenséget. Tehát a spórolás megint rossz helyen folytatódik. Az országnak alig lesz vasút vonala az irodai létszámok nem csökkentik.”
  • 45. xene@freemail.hu 2012. április 15. 00:41
    „12. mackópajtás 2012.04.14. 12:12
    17. partizánok 2012.04.14. 13:01

    Nemrég mondták valahol, hogy kb. 10 emberből 9-nek van valamilyen MÁV-kedvezménye (még az Európai Unió más országaiból érkezőknek is)....lehet, hogy kevés a fizető utas, de más vonalakon is sok a nyugdíjas és a diák....
    Attól, hogy bezárnak 1-2 vonalat nem fognak óriási összegeket megspórolni és megoldani a problémákat.
    Amúgy, ha bezárják xy vonalakat, jó magyar szokás szerint azonnal szétlopják majd a bakterházakat és a síneket is...2005-ben Mátramindszent felé utaztam vonattal, 2-3 évre rá megszűnt a vonal. Utána az egyik Híradóban mondják, hogy azon a vonalon egyes élelmes emberkék elkezdték felszedni a síneket és viszik a MÉH-ba azt.
    Ahol csökkentik a járatokat, ott is ahogy látom olyan indulási időpontokat adtak meg, hogy az lehet a többségnek nem jó...tovább csökken majd megint az utasszám, aztán lehet megint bezárni a vonalakat....”
  • 44. Zorro 2012. április 14. 22:51
    „Nem mernek hozzányúlni a menetrendekhez, TÖMEGNYOMOR ÉS FŰTETLEN "MARHAVAGONOK"!
    NINCS EGY VONAT, AMELY REGGEL 6-7 ÓRA KÖZÖTT FELÉRNE BUDAPESTRE!
    Ajánlom az illetékesek figyelmébe, hogy az elmúlt alkalommal is hazudtak a menetrenddel kapcsolatban:
    "Az első vonat a leggyorsabb, hiszen ugyanúgy óra 7-re van benn a Nyugatiban " Ez nem igaz, ez hazugság, tessék megnézni a menetrendet! Egyébként a legelső korai vonat gyorsvonat, amely mindenütt megáll, több kocsi fűtetlen és Cegléd után egyszerűen tömegnyomor van rajta.
    Háromnegyed óra áll rendelkezésre, hogy 8-ig beérj a munkahelyedre? Akinek 1 óra kell hogy beérkezzen a munkahelyére????? Az induljon el otthonról vasárnap???????
    MIÉRT NINCS SZEGEDRŐL A KORA REGGELI ÓRÁKBAN EGY INTERCITY?
    MIÉRT NINCS EGY VONAT, AMELY REGGEL 6-7 ÓRA KÖZÖTT FELÉRNE SZEGEDRŐL BUDAPESTRE!
    Úgy tűnik túl nagy a vízfej a MÁV-nál: félnek a menetrendekhez hozzányúlni, itt minden marad a régiben.”
  • 43. pardon 2012. április 14. 22:03
    „ne felejtsük el,hogy ezek a vonatok százasával vitték a dolgozókat mezőhegyesre,nagylakra,makóra és szegedre
    és ezek a munkahelyek megszűntek!cukorgyár,kendergyár,gépgyár,konzervgyár,újszegedifonó pölö!”
  • 42. Beroesz 2012. április 14. 21:34
    „Sem a 2007-es, sem a 2009-es bezárások nem hoztak megtakarítást. Ezt maguk a szocik mondták ki.

    Most sem lesz megtakarításunk egy fillér sem. Csak egy rakás hazug, hiteltelen politikusunk.”
  • 41. howatowabb 2012. április 14. 21:31
    „Nem baj. Leleményes a magyar. Még nincs szabályozva a telekocsi rendszer. Beütöd, helybe visz, apróért.”
  • 40. howatowabb 2012. április 14. 21:21
    „PESTRE PEDIG EGÉSZ HÉTEN NEM, CSAK HÉTVÉGÉN MEGY BUSZ!
    Hol élünk? Csajágaröcsögén?”
  • 39. Deer 2012. április 14. 21:14
    „Szerintem aki a sínbuszokat emlegette, mint magyar fejlesztés, az nem a sima Ikarus busz alá aplikált vasúti kerekes kísérletre gondolt, hanem a Ganz-Ikarus koprodukcióban készült BzMot 601-es sorozatról, amiből végül a maláj vasutak vásárolt 10 darabot. Ha megnézitek a képeket, rájöttök, hogy szerintem anno a MÁV a mellékvonalakra ilyen sínbuszokkal jól járt volna.
    cikk: http://iho.hu/hir/a-ganz-ikarus-sinbuszok-felfedezese-1109”
  • 38. SP 2012. április 14. 20:51
    „Ennek a pályának valaha volt teherforgalma is!!!

    És ebből mi maradt mára elvtárska?

    A teherforgalom hozta hasznot.

    Ja, hogy leselejteztétek
    a cukorgyárakat ( pl Sarkad) is cukornádra hivatkozva. Kínaira cseréltétek a hagymát, stb. stb. az meg már el van felejtve.

    Most
    padlón van a mezőgazdaság is.
    Semmi sincs, miből legyen valami, a semmiből?

    Makó végre
    kezdi összeszedni magát hagymaügyben. Talán a cukorrépára, teherforgalomra is szükség lesz újra. Azért ez már több mint a semmi. Egy kis reménysugár. Lesz bevétel, lesz vasút is.

    Nem robbantották fel a pályát,
    lehetnek még újra szép napok. Lehet még fontos is ez az irány is.”
  • 37. havranek 2012. április 14. 20:35
    „Igaz ez de nem így . Valóban valóban van egy kirabolt ország ,de kik is rabolták ki ? Emlékeim szerint éppen azok akik a változást nagy hangon követelték ,azok akik mindent tudtak sőt mindent jobban tudtak ! Hát ennyire futotta ,most kórusban hazudoznak körbeállva egymásra mutogatnak és az ország szekere meg rohan a szakadék felé . Igaz a választók meg ennek szavaztak már másodszorra "kétharmad"-ot . A legmeglepőbb legalábbis nekem ,hogy még mindig van "vevő" a kommunistázásra pedig már felnőtt egy olyan nemzedék aki csak az "utálatosképen" látott kommunistát parlamentben vezető pozícióban biztosan nem .Huszonöt éve nincs beleszólásuk a vezetésbe de mindenért Ők a hibásak ,gondolkodni kellene mert szerintem ez már társadalmi méretű "orvosi " eset . Érdekes ,hogy az egész EU-ban egyedül hazánkban nincs számottevő baloldali (kommunista) párt mégis csak itt tudják jelenlét nélkül is meggátolni a fejlődést ! Ha valaki érti irja meg nekem ne kelljen hülyén meghalnom !”
  • 36. ascendum 2012. április 14. 19:47
    „Az ország más részein is hasonló menetrend van: egy általam néha használt vonalon (50 Bátaszék-Dombóvár) lesz majd vonat reggel hatkor, aztán legközelebb délután kettőkor. Lényeg, hogy többé így nem tudunk kirándulni a Mecsekbe, mert senki sem lesz szerintem hajlandó fél ötkor kelni a kaland kedvéért, délután kettőkor meg már késő elindulni. Buszos alternatíva nincs.
    Na, valójában persze semmi gond, autó van, út van, lehet menni.”
  • 35. X_Y 2012. április 14. 19:30
    „34. SP 2012.04.14. 18:31
    "Akkor virágzott ez a vasúti szakasz igazán, amíg értelme volt."

    Úgy tűnik a FIDESZ-módszer lényege:
    1. Csináljunk olyan menetrendet, hogy minél kevesebb ember használhassa a vonatot.
    2. Mivel kevesen használják, szüntessük meg.

    "És a 43-as út közben járhatóvá vált."

    Ja, csak gondolom az ingázók többségének nem futja autóra meg a közel 500 Ft-os benzinre.
    Jó, tudom , akinek nincs semmije az annyit is ér...”
  • 34. SP 2012. április 14. 18:31
    „Akkor virágzott ez a vasúti szakasz igazán, amíg értelme volt.

    Volt
    egy sok embert foglalkoztató kendergyár és ládagyár, jöttek a piacozók, a környék településeiről.

    Mi maradt mostanra?

    És a 43-as út közben járhatóvá vált.

    Nemzetközi vasút
    újraélesztésével kaphatna talán új értelmet ez a vonal.”
  • 33. roxper 2012. április 14. 18:07
    „Egy meg minek, hogy kapnak ezért fizetést?
    Ki a túró utazik úgy hogy Szeged belvárostól 30-35 perc sétára rakja le egy büdös, koszos, lassú vonat?
    A tuskó "szakszervezetis" 2-3 éve ennél kisebb dolgokért is tüntetett, de úgy látszik 5 mrd forintért már befogja a pofáját!”
  • 32. Queenmargareth 2012. április 14. 17:59
    „kedves Vega,
    "1998-2002 között ki volt kormányon? A FIDESZ mióta létezik? Orbán Viktor hány éves volt 1989-ben és milyen státusza volt akkor? kérdezzek még?"

    tudod, hogy hányszor kérdeztem ezt meg majd´ két év alatt???Válasz nem nagyon volt. Gaskó meg úgy rohadék, ahogy van, a legálszentebb, legkorruptabb ............akármi.és mikor tört fel???????talán ´99, 2000 körül? igen...”
  • 31. Vega 2012. április 14. 17:09
    „28. SP 2012.04.14. 15:47
    "Lehet szidni a FIDESZ-t, de nincs értelme.
    Örökölt 1 országot
    üres zsebbel, kirabolva, leépítve, halmozottan eladósítva."

    1998-2002 között ki volt kormányon? A FIDESZ mióta létezik? Orbán Viktor hány éves volt 1989-ben és milyen státusza volt akkor? kérdezzek még?”
  • 30. eldorádó 2012. április 14. 17:03
    „ha a MÁV-nál a vezetők nem lopnának annyit, ha nem lenne vízfejű a központ, ha nem ejőstehénnek néznék a beszállítók, talán kevsebb volna a hiány a vasútnál, talán nem a vonat ritkításon kezdenék a "racionalizálást"!?
    BKV dettó.”
  • 29. Qllancs 2012. április 14. 16:16
    „Gasko elv. megvették kilóra.”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elseje óta sokba kerülhet a dohányzás

Április elsejétől már büntetnek a tisztiorvosi szolgálat emberei, ha olyan helyen találnak dohányzókat, ahol a törvény tiltja azt. A türelmi idő lejártával súlyos bírságokat fizethetnek a renitens dohányosok. Tovább olvasom