Délmagyar logó

2018. 12. 13. csütörtök - Luca, Otília -4°C | 4°C Még több cikk.

Olaj, vegyi és sugárzó anyag is utazik a 43-ason

Klárafalva - Majdnem egy álló héten át akadályozta a 43-as forgalmát egy Klárafalva házai között árokba fordult román kamion mentése. Azonban nem csak száraz és veszélytelen árut szállítanak az úton, néhány méternyire a házaktól.
Hétfőtől szerdáig mentették egy Klárafalva házai között árokba fordult román kamion széttört utánfutójából a dobozokba csomagolt árut – ezzel múlt szombat óta folyamatosan akadályozták a 43-as főút forgalmát. Végül – csütörtökön – a komplett szerelvényt is kihúzták, ez a déli órákban okozott fennakadást. Szegedtől a makói kistérség településein, a városon keresztül Nagylakig közel ötezer polgár otthonától néhány méternyire, naponta átlagosan 2500 kamion száguld terhével. Ezek közül nem egy veszélyes, gyúlékony anyagot szállít. A klárafalvi eset kapcsán felvetődik: mi történik, ha épp egy ilyen borul a családi otthonok közé?

– A mindennapi forgalomban gyakoriak a külön útvonalengedélyre nem kötelezett, gyúlékony anyagokat szállító szerelvények – vázolta az eshetőségeket kérdésünkre Fejes István makói tűzoltóparancsnok. – Egy balesetben a benzinszállítmány néhány száz méteres körzetet veszélyeztethet, ha baj van, ekkora területet kell kiürítenie a katasztrófavédelemnek. Súlyosabb gondot okozhat, ha szintén a mindennapos rakományok közé sorolható, veszélyes légnemű anyagot szállító szerelvény tartálya reped meg. Ilyen esetben elképzelhető, hogy az egész falut, érintett városrészt ideiglenesen ki kell telepíteni.

A tűzoltóparancsnok azt mondta, amennyire technikai lehetőségüktől telik, felkészültek az ilyen esetekre is.

Az elsődleges beavatkozás egy nagyobb robbanás esetén is a makói tűzoltókra hárul, ám ilyenkor szükség van a legközelebbi műszaki mentőbázis felszerelésére. Ilyen, úgynevezett mentesítő konténer legközelebb Szegeden van.

– Az úgynevezett útvonalengedélyhez kötött szerelvények áthaladásáról értesítenie kell a hatóságoknak a kapitányságot, ezek a különösen veszélyes vagy túl méretes szállítmányokat jelentik. Szerencsére ilyenből évente egy-kettőnél több nem akad – tette hozzá a kapitány. Megtudtuk: nemcsak kőolajszármazék, hanem más, életveszélyes vegyi vagy radioaktív anyag is keresztülhalad olykor a 43-ason.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Parázs vita a fürdőberuházásról a makói testületi ülésen

Makó - Parázs vitát szított Makó szerdai testületi ülésén a mintegy 3,5 milliárdosra tervezett… Tovább olvasom