Makó - Az Újszeged–Makó–Mezőhegyes vonalon ütemes menetrend lép életbe december 9-étől. Ez azt jelenti, hogy a vonatok Mezőhegyesen páros, Makón páratlan egész órakor találkoznak, így Újszegedre minden páratlan óra 44-kor érkeznek és onnan páros óra 12-kor indulnak. A járatok száma lényegében nem változik.
Egyelőre az interneten sem érhető el, de állítólag már nyomdában van az új, december 9-étől érvényes vasúti menetrend. Lapunk egy kivonatos sajtóanyagot kapott a várható változásokról a MÁV sajtóosztályától. Ami biztató: a Bővülő ütemes menetrend a Dél-alföldön is! szlogennel ellátott tájékoztatóban az Újszeged–Mezőhegyes–Békéscsaba vonal is szerepel, immár tehát kétségtelen, hogy a szárnyvonal egyelőre megúszta a bezárást. A menetrend ugyanakkor változásokat is tartalmaz.
Ezek lényege abban foglalható össze, hogy a hajnali első két vonatot leszámítva – amelyek indulása a reggeli munkakezdéshez igazodik –, kétórás, úgynevezett ütemes menetrend lép életbe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vonatok Mezőhegyesen páros, Makón páratlan egész órakor találkoznak, így Újszegedre minden páratlan óra 44-kor érkeznek és onnan páros óra 12-kor indulnak. A járatok száma viszont lényegében nem változik: továbbra is nyolc pár lesz, a különbség annyi, hogy egy eddig csak hét végén közlekedő szerelvény most már hét közben is jár majd.
Hogy sikeres lesz-e az első pillantásra praktikusnak látszó menetrend, az egyelőre a jövő titka. Dancsi György makói állomásfőnök azt nyilatkozta lapunknak: változtatni, a megszokottól eltérni mindig kockázatot jelent, mert könnyen lehet, hogy akik megszokták az eddigi menetrendet, esetleg elpártolnak, ugyanakkor nem biztos, hogy lesznek újak, akiknek megtetszik. A makói állomáson például a reggeli, délelőtti vonatok a korábbihoz képest egy órával később indulnak – kérdés, hogy ez megfelel-e az utasoknak? A változások elvileg azt a célt is szolgálják, hogy több csatlakozást érjenek el az itteni vonatokkal. E tekintetben is felemás az új menetrend – vélekedett az állomásfőnök. Ötletei vannak, min kellene módosítani, de mivel a mostani menetrendet már nyomják, jövő március előtt aligha lesz újabb változás.
Ezek lényege abban foglalható össze, hogy a hajnali első két vonatot leszámítva – amelyek indulása a reggeli munkakezdéshez igazodik –, kétórás, úgynevezett ütemes menetrend lép életbe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vonatok Mezőhegyesen páros, Makón páratlan egész órakor találkoznak, így Újszegedre minden páratlan óra 44-kor érkeznek és onnan páros óra 12-kor indulnak. A járatok száma viszont lényegében nem változik: továbbra is nyolc pár lesz, a különbség annyi, hogy egy eddig csak hét végén közlekedő szerelvény most már hét közben is jár majd.
Szeged, Vásárhely–Budapest December 9-étől más változások is életbe lépnek a vasúton: csúcsidőben például minden órában félkor, napközben kétóránként indul vonat Szeged és Békéscsaba között. Az ütemes menetrenddel és a változtatásokkal a vásárhelyiek is jól járnak: lesz Vásárhely–Budapest gyors, amellyel reggel háromnegyed 9-ig el lehet érni a fővárost, és Szegednél is több lesz a csatlakozás. Makóról hat vonat megy Hódmezővásárhely felé. |
Témák:
Makóhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Aszt szeretném megkérdezni hogy szombaton milyen időben jőnek be Mezőhegyesre a vonatokés mikor mennek”