MarketingLabor

2014.02.27. 15:54

A not provided rejtély

A Google Analytics szolgáltatást használók között elindult a találgatás, vajon hogyan, milyen módon tudnánk kicselezni a Google legújabb fejlesztését, miszerint azokat a kulcsszavakat, amelyeket az oldalunkra látogató felhasználók a Google fiókjukba bejelentkezve írnak a keresőbe, not provided-ként szerepelteti a honlapunk statisztikájában.

A Google ingyen már nem támogat

 A Google a fiókjaikba bejelentkezett egyéni felhasználókat ugyanis biztonságos kapcsolaton belül szolgálja ki, a tőlük érkező adatokat eltitkolja előlünk. Tavaly január óta azonban már a saját, Chrome böngészőjén keresztül érkezett forgalmat is titkosítottként kezeli, sőt, szeptember óta már nem is kell bejelentkezve lenniük a felhasználóknak, a kulcsszavak mégsem jelennek meg Google Analytics statisztikánkban. Többen úgy vélik, hogy ezen lépések a Google Analytics szolgáltatásának fizetőssé válását készítik elő. Nem tudjuk, tény azonban, hogy a not provided-ként megjelenített keresőszavak aránya mára elérte a 80-90%-ot is, vagyis nem vagyunk tisztában azzal, milyen kulcsszavakkal érkeztek hozzánk a látogatóink.


Hogyan jön képbe a Keypozi?

Minden cég tisztában van a saját profiljával. Egy suszter példának okáért olyan látogatókat vár a honlapjára, akik minimum javíttatni, de leginkább elkészíttetni szeretnék a cipőjüket, és valljuk be, nem igazán célcsoport számára a varrócérna kulcsszóval böngésző felhasználó. A cél tehát, hogy a bennünket érdeklő kulcsszavak esetében a találati listákon a lehető legelőrébb helyezkedjen el honlapunk. Ennyit mindenképpen megtehetünk, ha már azt nem tudjuk mérni, hogy általában milyen keresőszóval érkeznek hozzánk a látogatóink.

A tennivalónk tehát nem más, minthogy garantáljuk, hogy a profilunkra legrelevánsabb keresőszavak esetében mi legyünk a Google találati listájának első helyén.

Így van a legtöbb esélyünk arra, hogy a keresőben böngésző felhasználók a felkínált lehetőségek közül bennünket válasszanak.

A KeyPozi alkalmazás megmondja Önnek, hogy jelenleg bizonyos kulcsszavakat tekintve honlapja hol helyezkedik el a találati listában, és amennyiben nem elégedett az eredményével, azt is megmondjuk Önnek, hogyan kerülhet előrébb.

Mit tegyen?

Első lépésben tehát a Keypozi felméri, hogy vállalkozásának honlapja az Ön vállalkozását érintő legrelevánsabb kulcsszavak esetében most hol helyezkedik el a találati listán. 

Második lépésben keresőmarketing eszközöket felhasználva elősegítjük, hogy minden releváns kulcsszó esetében az Ön honlapja az elsők között legyen.

Harmadik lépésben – szintén a KeyPozi segítségével – azt is megfigyelheti, hogy konkurensei hogyan állnak Önhöz képest.

Negyedik lépésben pedig visszakanyarodunk a Google Analyticshez, és megnézzük, nőtt-e a általánosságban a Google-ről kulcsszóval érkezett látogatók száma.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!