MarketingLabor

2015.04.08. 20:34

Ön dönt! Gyönyörű vagy átlagos?

Az alábbi, közel négy perces reklámszpot igazából nem is reklámszpot. Hiszen a brand csak a videó utolsó pár másodpercében jelenik meg. Ami viszont addig történik, arról érdemes beszélni.

A Dove-nak nem ez az első elgondolkodtatni kívánó reklámja. Életérzést sugall, és a látásmódunkon szeretne változtatni, hadd ne mondjuk, célja a nevelés. 

">Volt egy korábbi videójuk, amelyben anyákat kértek meg arra, vessék papírra, miben nem elégedettek a saját külsejükkel. Ki a combját írta, ki a kezét, ki az arcát, de mindenki írt valamit, még csak nagyon gondolkodniuk sem kellett a megkérdezett nőknek. (És ne, ne jöjjenek azzal, hogy jól lett összevágva a klip... Kérdezzenek csak meg bátran egy nőt, egy másodperc alatt tud felelni erre a kérdésre. Hát nem?) A megdöbbentés eszközét ekkor vetette be a Dove: ugyanis megkérdezték a válaszoló anyák lányait is, ők miben elégedetlenek magukkal? És lőn meglepetés: hasonló válaszokat írtak, mint az anyjuk. Tehát ha egy anya elégedetlen a narancsbőrös combjával, nagy valószínűséggel a lánya is problémásnak érzi a lábát. Elgondolkodtató. Az, hogy anyaként hogya kommunikálunk saját magunkról a lányainknak. Akár verbálisan, akár metakommunikációval.

 

">Ebben a mostani videóban világvárosok üzleteinek bejáratai fölé helyeztek egy-egy feliratot. Az egyik ajtó fölé azt, hogy Átlagos, a másik fölé pedig azt, hogy Gyönyörű. Aztán pedig figyelni kezdték a nőket, ki melyik ajtón lép be. Képzeljék, többen voltak az Átlagos-t választók... Gondolták volna? Sőt, a videó felénél valami egészen megrázó történésnek lehetünk szemtanúi. 

Az szpot üzenete kristálytiszta és egyszerű: Mi magunk döntjük el, milyennek látjuk magunkat. Hogyan tekintünk magunkra. 

Az, hogy ezeket a finoman megoldott reklámokat látva automatikusan kapcsoljuk a Dove szót az élményhez, már csak ráadás. Marketing. 

Ön melyik ajtón lépne be?

Első videó: ">

Második videó: ">

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!