2007.03.21. 15:19
Új kereskedelmi célcsoport: a szingli
Egyszemélyes kényeztető programot, pizzát és lakást kínálnak az interneten az egyedül állóknak. A szinglik új szeletet jelentenek a kereskedelmi tortában: ez a célcsoport tehetős, törekvő és szívesen költ magára.
Az Egyesült Államokban egész iparág épült a szinglikre, s Magyarországon is egyre több szolgáltatást és terméket kínálnak egyedülálló nőknek és férfiaknak. Egy Zala megyei panzió például kifejezetten nekik hirdeti két éjszakás programját, „Szinglivakáció luxusban" mottóval. Az egyik internetes licitportálon árverésre felkínált üdülés kikiáltási ára 19 ezer 500 forint, egyelőre azonban még nem akadt rá licitáló. Pedig a panzió nagyszerű ajánlattal csábítja leendő vendégeit: az egyedül érkezőt bőséges étkezésekkel, fürdőköpennyel, a wellness-részleg korlátlan használatával csábítják. Lehetőség van szaunázására, a fitneszterem használatára, kerékpárkölcsönzésre és asztaliteniszezésre is – utóbbi, mivel páros műfaj, csak más szinglikkel közösen valósítható meg. A szingli hétvégék több magyar szállodában igénybe vehetők, és sokan azzal a nem titkolt céllal választják ezeket az üdülési lehetőségeket, hogy – partnert találjanak.
Három éjszakás tiszai vízi túrát kínál egyedülállóknak egy iroda. A program iránt inkább a nők érdeklődnek.
– Több olyan ismerősünk van, akik annak idején a vízi túránkon vagy a sítúránkon ismerkedett össze, akadt olyan kapcsolat is, amiből házasság lett. Arra gondoltunk, szingliutakat szervezünk, hogy segítsünk az egyedülálló, főként harmincas korosztálynak, akik nemigen tudnak máshol ismerkedni – mondta Gyula Sándor, az utazási iroda vezetője.
Hozzátette: két éve szervezik a nyári túrákat, azonban egy kissé csalódott, mert több érdeklődőre számított. Gyula Sándor úgy véli: van egy kis szemérmesség az emberekben, ezért jelentkeznek kevesen a kimondottan ismerkedési céllal szervezett programokra.
Az egyedül állókra a lakásiparban is számítanak: az elmúlt években rengeteg olyan kis alapterületű garzon és másfél szobás lakás épült, amelyet egy jól kereső egyedül álló is meg tud vásárolni.
Utazás mellett pizzát is készítenek az egyszemélyes háztartások részére, egy felmérés szerint a 200 grammos pizzákat egyre többen vásárolják meg a boltokban.
– Ha ráírnák, hogy szinglipizza, nem venném le a polcról – osztja meg velünk véleményét a 34 éves egyedülálló Kata. – Az én koromban és az én köreimben inkább ciki, mint trendi szinglinek lenni. Zavarna, ha a pénztárosnő sajnálkozva nézne rám, amikor beüti a gépbe a szinglivacsora árát.
Kata nagyon rossz célcsoportnak tartja magát, a hideg kirázza ugyanis a szingliknek meghirdetett dolgoktól. Szerinte az, hogy ő egyedül van, átmeneti állapot, nem erre akar berendezkedni, még annak ellenére sem, hogy hat éve nem talál magának állandó partnert.