Ország-világ

2017.08.22. 14:14

Határidőre már biztosan nem fog összeérni a román és a magyar autópálya

Romániában most írták ki a közbeszerzést az észak-erdélyi autópálya magyar határhoz vezető szakaszának a befejezésére. A győztes pályázónak tervezéssel együtt 2 éve lesz az út megépítésére.

Romániában újabb közbeszerzést hirdetnek az észak-erdélyi autópálya magyar határhoz vezető szakaszának a befejezésére - adta hírül kedden a Mediafax hírügynökség a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) híradására hivatkozva.


A Mediafax híre szerint a társaság a hatvan kilométeres Bors - Berettyószéplak (Suplacul de Barcau) szakaszt három részre bontotta, és hétfőn adta át az egyes szakaszok megépítésére vonatkozó pályázati kiírásokat a romániai közbeszerzések elektronikus rendszerének. A CNAIR a 26 kilométeres Berettyószéplak - Bisztraterebes (Chiribis), a 29 kilométeres Bisztraterebes - Bihar (Biharia) és az öt kilométeres Bihar - Bors szakasz befejezését más-más útépítő cégre bízza. A 60 kilométeres autópálya befejezésére a román állam áfa nélkül 215 millió eurót (66,65 milliárd forint) szán.


A pályázatra jelentkező útépítő cégeknek három hónapjuk van az ajánlattételre. A megbízást elnyerő társaságoknak hat hónap alatt kell elvégezniük a tervezési, majd további 18 hónap alatt a kivitelezési munkákat, és 5-10 év garanciát kell vállalniuk a megépített autópályáért.


Az útépítésre jelentkező társaságoknak le kell mondaniuk arról a lehetőségről, hogy nézetkülönbség esetén a Párizsi döntőbíróságnál keresik igazukat, és meg kell határozniuk azokat a szankciókat, amelyeket a határidők be nem tartása, vagy a minőségi követelmények nem teljesítése esetén készek vállalni - közölte a CNAIR.


Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter 2016 augusztus 26-án Dubrovnikban állapodott meg Sorin Buse akkori román közlekedési miniszterrel arról, hogy az autópálya 2018-ban mind a magyar, mind a román oldalon eléri az államhatárt, és az M4-es pálya összekapcsolódik a romániai A3-assal. A mostani pályázati kiírás szerint ez a határidő a román oldalon már nem tartható.


A magyar-román államhatártól kezdődő 60 kilométeres szakaszon a Bechtel társaság kezdte el a pálya építését. Az amerikai cég a munkálatok mintegy ötven százalékát végezte el, ám a román kormány 2013-ban szerződést bontott vele. A munkálatok befejezésére kiírt versenytárgyalást 2015 áprilisában a spanyol Corsan SA által vezetett konzorcium nyerte, ám hozzá sem kezdett a munkához, és 2016 novemberében a szerződés felbontását kérte.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában