Délmagyar logó

2018. 12. 19. szerda - Viola -9°C | 1°C Még több cikk.

Adminisztratív hiba is lehet az online rendelt termék alacsony ára

Adminisztratív hiba is lehet az online rendelt termék alacsony áraHa nem a megadott időn belül érkezik az interneten rendelt csomag, elállhatunk a szerződéstől. Fotó: Karnok Csaba
Fogyasztóvédelmi sorozatunk tizedik részében az internetes vásárlás témakörében vártuk olvasóink kérdéseit, panaszait. Szakértőink elmondják, mire figyeljünk, amikor a virtuális világgal üzletelünk. Kiderült, ha késik a kiszállítás, visszakérhetjük a pénzünket. Viszont nem sokat tehetünk, ha az alacsony ár, amire lecsaptunk, adminisztratív hiba volt.
Egyre népszerűbbek a webáruházak, netboltok, webshopok, de megszaporodtak a visszaélési kísérletek is. Járt már úgy, hogy nem nézett utána a terméknek, így felárral vásárolta meg, vagy nem azt kapta, amit szeretett volna? Mit tehetünk, ha késik a szállítás, hibás az áru? A delmagyar.hu portálon a Panaszfal dobozon keresztül lehetett beküldeni a kérdéseket, észrevételeket. Ezúttal is a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai válaszoltak.

– Az egyik ismert ruházati termék webshopoldalán megakadt a szemem egy ruhán, amit akciósan 890 forintért hirdettek. Meg is rendeltem, átutalással ki is fizettem. Jött a köszönő e-mail, majd kicsit később egy másik, hogy hibás árfeltüntetés miatt törlik a rendelést. Megtehetik, hogy nem szállítják ki a már megrendelt és kifizetett ruhámat?

– Jó kérdés, hogy a vállalkozás mondhatja-e, mégsem adja annyiért, mert rosszul tüntette fel az árat. A helyes válasz: attól függ, érvényesen létrejött-e a szerződés. A webshopból elsőként általában egy automatikus visszaigazolás érkezik, ami még nem jelenti azt, hogy az eladó elfogadja a megrendelésünket – csak a megérkezését igazolja. Így a tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony árnál vagy készlethiánynál nem kötelesek a termék leszállítására.

A szerződés akkor érvényes, amikor a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben vagy telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról vagy az átvétel lehetőségéről. Ettől kezdve köteles az e-mailben megjelölt áron biztosítani az árut, azt utólag akkor sem módosíthatja, ha rosszul volt feltüntetve az ár.

Úgy tűnik, itt még időben jött az értesítés arról, hogy a megrendelést nem tudják a meghirdetett áron teljesíteni. Megtagadhatják a ruha kiszállítását, de a vételárat vissza kell fizetniük.

– Szeptemberben interneten rendeltem egy fényképezőgépet. Késtek a szállítással – mi a teendő, ha a termék nem érkezik meg időben?

– Ha a kereskedő nem szállította ki a terméket határidőn belül, akkor az késedelmes teljesítés. Ilyenkor a vásárló megsürgetheti, vagy akár el is állhat a szerződéstől. Ha már fizettünk, a vételárat kötelesek visszautalni – fontos, hogy ezt írásban jelezzük. Ha kell az áru, szólítsuk fel a kereskedőt – újabb határidő tűzésével – a kiszállítására, illetve jelezzük a levélben, hogy az újabb mulasztása esetén elállunk a szerződéstől.

(Írásunk második részét holnapi számunkban olvashatják.)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az online világban is vannak vevőt védő szabályok! Csapták már be internetes vásárláskor?

Az online világban is vannak vevőt védő szabályok! Csapták már be internetes vásárláskor?
Az egyik legdinamikusabban fejlődő területről várjuk kérdéseiket, panaszaikat, észrevételeiket online sorozatunkban - ezen a héten az internetes vásárlással kapcsolatos felvetésekre válaszolnak a fogyasztóvédők. Tovább olvasom