Délmagyar logó

2019. 07. 23. kedd - Lenke 19°C | 30°C Még több cikk.

Ön küldött már vissza ételt házhoz szállítás után? Pedig megteheti!

Az internetes ételrendelésről vártuk olvasóink kérdéseit, észrevételeit, a fogyasztóvédelmi szakértők válaszaiból kiderült, legjobb, ha még a futár jelenlétében ellenőrizzük a kiszállított ételt - és bátran jelezzük minőségi kifogásunkat.
– Többször rendeltem már ételt egy étteremből, mindig elégedett voltam, ám a legutóbbi alkalommal a húst annyira odaégették, hogy szinte fekete volt. Nem is értettem, hogyan küldhették ki azt így a konyhából. Jeleztem a futárnak, hogy ezt így nem szeretném átvenni, aki elég tanácstalannak tűnt, hogy mit tegyen ebben a helyzetben. Végül visszavitte. Pontosan milyen jogaim vannak egy ilyen esetben?

– Helyesen tette, hogy az ételt még a futár jelenlétében ellenőrizte, ezt érdemes mindig megtenni. Ha esetleg a kiszállítást végző alkalmazott időhiányra hivatkozva nem biztosítaná ezt a lehetőséget, ám az étellel kapcsolatban minőségi kifogásunk van, érdemes ezt azonnal írásban jelezni az étteremnek. Ilyenkor hangsúlyozzuk, hogy nem volt lehetőségünk a futár jelenlétében ellenőrizni az ételt. Fontos továbbá, hogy ha élelmiszer-biztonsági kockázatot tapasztalunk – például romlott az étel –, akkor javasolt abból egy kis mintát félretenni a hűtőbe, és mindezt azonnal jelezni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ingyenesen hívható zöldszámán: 80/263-244.
Motoros futár - az ételt még a jelenlétében ellenőrizzük! FOTÓ: KARNOK CSABA
Motoros futár – az ételt még a jelenlétében ellenőrizzük! FOTÓ: KARNOK CSABA
– Egyre többször fordul meg a fejemben, hogy milyen kényelmes volna a heti-havi nagy bevásárlást online intézni, nem tudom azonban, hogy köteles-e a futár a rendelésemet a lakásomig elhozni, illetve, kérhetek-e ilyet.

– Az első online bevásárlást megelőzően érdemes alaposan átolvasni az üzlet Általános Szerződési Feltételeit, ez nem feltétlenül szórakoztató, de tartalmazza a kiszállításra vonatkozó részletes információkat is. A szállítás a legtöbb esetben – és a fő szabály szerint – a főbejáratig történő kiszállítást jelenti, de az üzletek természetesen ettől pozitív irányban eltérhetnek. A fokozódó versenyben mára egyre több az olyan vállalkozás, ahol a vevő kérheti a lakásig történő szállítást is.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volt már rossz élménye strandolásnál?

Volt már rossz élménye strandolásnál?
Akadt vitája az üzemeltetővel a csúszós burkolaton bekövetkezett baleset miatt, járt már pórul… Tovább olvasom