Délmagyar logó

2018. 12. 17. hétfő - Lázár, Olimpia -10°C | 0°C Még több cikk.

Visszakérhetjük a pénzt, ha meggondoljuk magunkat

Csongrád megye - Fogyasztóvédelmi sorozatunk újabb részében az internetes vásárlás témakörében vártuk a kérdéseket. Szakértőink elmondják, mire figyeljünk - kiderült, 14 napig bármikor meggondolhatjuk magunkat. Webáruházas cikkünk második részét olvashatják.
Egyre népszerűbbek a netes boltok, webshopok, de megszaporodtak a visszaélési kísérletek is. A delmagyar.hu portálon a Panaszfal dobozon keresztül kérdezhettek olvasóink – ezúttal is a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai válaszoltak.

– Szeptemberben interneten rendeltem egy telefont. A futár nem volt hajlandó megvárni, amíg kinyitom a dobozt, sürgetett, hogy írjam alá, és elrohant. Szerencsére minden rendben volt, de hogyan bizonyítottam volna az igazam, ha sérült a telefon?

– Amikor a futár megérkezik, érdemes kérni, hogy kibonthassuk a csomagot, ezért nem terhelheti a vásárlót pluszköltség. Gyakori, hogy a kérésnek a küldönc nem akar eleget tenni, és nem várja meg, amíg ellenőrizzük a tartalmat. De ha körültekintők vagyunk, bizonyítékokkal utólag is tudjuk igazolni, hogy a termék hibás volt. A lényeg, hogy átvételkor legalább a csomagolást nézzük át, nincs-e rajta szakadás vagy vágásnyom, és ezt rögzítsük az átvételi lapon. Lehetőleg még aznap nyissuk ki a csomagot, és próbáljuk ki a terméket. Minél előbb jelezzük a problémát, annál biztosabb, hogy sikerül cserét kérni.

A legtöbb baj a halogatásból adódik, hiszen ha csak hetek múlva jelentjük, hogy eleve törött volt a termék, nehezebb kideríteni, a küldés során sérült meg, vagy már a panaszosnál. Fontos tudni, hogy mindaddig, amíg az árut nem vesszük át, annak épségéért a vállalkozás felel, akkor is, ha a kiszállítást postai alkalmazott vagy futárcég végezte.

– Neten rendeltem egy fülhallgatót, amit megkaptam és nyomban ki is próbáltam. Már az elején kétségeim voltak, jó modellt választottam-e, majd néhány óra használat után tudtam, nem erre vágytam. Írtam a vállalkozásnak, hogy visszaküldeném, és kértem, hogy fizessék vissza a pénzt. Azt mondták, erre nincs lehetőségem. Ez igaz?

Röviden: nem. Bővebben: a fogyasztót internetes vásárlás esetén 14 napos indoklás nélküli elállási jog illeti meg. Ez azt jelenti, ha meggondoljuk magunkat, mert rájövünk, hogy még sincs szükségünk termékre, vagy egyszerűen nem tetszik a színe, kinézete, az áru visszaküldése ellenében kérhetjük annak ellenértékét.

Fontos, hogy elállási szándékunkat minden esetben írásban jelentsük be a vállalkozásnak, és ezt célszerű ajánlott, tértivevényes levélben megküldeni. A nyilatkozatot a termék átvételétől számított 14 naptári napon belül tehetjük meg, ettől kezdve 14 napunk van arra, hogy az árut a webshopnak visszaküldjük. A vállalkozás az „elállásról való tudomásszerzéstől" számított 14 napon belül köteles a termék ellenértékét visszafizetni.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adminisztratív hiba is lehet az online rendelt termék alacsony ára

Adminisztratív hiba is lehet az online rendelt termék alacsony ára
Fogyasztóvédelmi sorozatunk tizedik részében az internetes vásárlás témakörében vártuk olvasóink kérdéseit, panaszait. Tovább olvasom