PR cikk

2022.12.02. 00:00

Új e-ügyintézési lehetőségek a kormányhivatalnál

Számos közigazgatási eljárást intézhetünk kényelmesen, otthonról a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal átfogó informatikai fejlesztésének eredményeként.

delmagyar.hu

A közigazgatásban dolgozók és az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése céljából valósult meg a hatáskör-átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok, röviden SZAKINT elnevezésű projekt. Az informatikai fejlesztésnek köszönhetően a szociális ellátások és a gyámhatóság pénzbeli ellátásai elektronikusan intézhetők. Az egészségkárosodási és a gyermekfelügyeleti támogatás, az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, a közgyógyellátás, az ápolási díj és a gyermekek otthongondozási díja online igényelhető csakúgy, mint az egészségügyi szolgáltatás igénybevételével összefüggő utazási költségtérítési eljárás.

A világ bármely pontjáról kezdeményezhetőek – az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően – a külföldi munkavállalással kapcsolatos eljárások, az elektronikus külső adatszolgáltatási kérelmek a NEAK jogviszony-nyilvántartásában szereplő adatokkal összefüggésben és az Európai Egészségbiztosítási Kártyát helyettesítő nyomtatvánnyal kapcsolatos eljárások. Sokkal egyszerűbbé és gördülékenyebbé vált a megváltozott munkaképességű személyekre vonatkozó eljárás, vagyis az ellátás elbírálása, a rehabilitációs szolgáltatásnyújtás és a szakértői, a szakhatósági vagy a komplex bizottsági eljárások kérelmezése is.

Mostantól online indítható a környezetvédelemmel, a természetvédelemmel, a hulladékgazdálkodással összefüggő ügyintézés, így számos, a környezeti hatásvizsgálattal, az egységes környezethasználati engedélyezéssel és a működési engedélyezéssel összefüggő, a hulladékgazdálkodással kapcsolatos engedélyezési, a környezeti nyilatkozat elfogadásával és a kármentesítési eljárásokkal összefüggő eljárások, engedélyeztetések, jóváhagyások.

A projekt megvalósításában a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal a Magyar Államkincstárral, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel, a Miniszterelnökséggel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel működött együtt.

A papíralapú igénylés lehetősége természetesen továbbra is elérhető marad.

A fenti ügyekben az elektronikus ügyintézés a https://magyarorszag.hu vagy a https://mo.hu oldalról – a projekt zárását követően – indítható.

A környezetvédelmi és a vízügyi adatszolgáltatás a https://kapu.okir.hu/okirkapuugyfel/ linken érhető el.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.

Projektazonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00043

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában