2020.07.13. 00:00
Online szállásfoglalások
Napjainkban egyre inkább tért hódít mind a belföldi, mind a külföldi utazásaink során az interneten történő szállásfoglalás, melyet az egyes szálláshelyek honlapjain, vagy online szállásközvetítőkön, illetve más, ún. „kuponos” oldalakon keresztül bonyolíthatunk le. Cikkünkben a Gazdasági Versenyhivatal javaslatait gyűjtöttük össze azzal kapcsolatban, hogy mire érdemes odafigyelni online foglaláskor.
Ha megbeszéltük a barátainkkal, hogy ki akarunk menni egy külföldi sportrendezvényre vagy egy koncertre; vagy családunkat karácsonyra egy kellemes belföldi esetleg külföldi utazással szeretnénk meglepni – vagy éppen találtunk egy „fapados” repülőjegy ajánlatot, mellyel nagyon jutányos áron elutazhatunk Párizsba -, biztos, hogy találunk egy elvárásainknak és pénztárcánknak is megfelelő szálláshelyet valamelyik szállásközvetítő oldalon.
Az online szállásközvetítők és az ún. „kuponos” oldalak száma, valamint az általuk kínált szálláshelyek, szolgáltatások választéka jelentősen megnőtt.
Javasoljuk az utazni készülő fogyasztóknak, hogy a szálláshelyük online szállásközvetítőkön keresztüli lefoglalása előtt figyelmesen tanulmányozzák át a társaságok honlapján elérhető információkat, így különösen azt, hogy:
Amennyiben mégis probléma merülne fel a foglalással, nem olyan a szálláshely, mint az ajánlatban szerepel, elsőként a szálláshely üzemeltetője felé jelezze észrevételeit, kifogásait, és kérje arról jegyzőkönyv felvételét – amennyiben nem sikerül a helyszínen lerendezni a problémát. Magyarországi szolgáltató esetén, a nem megfelelő panaszügyintézés és megtévesztő tájékoztatás miatt a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatunk. Európai szállásközvetítő esetén a panasz intézésében az Európai Fogyasztói Központ tud segítséget nyújtani. Amennyiben a szolgáltatás nyújtójával szemben – szerződéstől eltérő teljesítés miatti kártérítési igénnyel kíván fellépni – arra polgári peres eljárásban nyílik lehetőség.
Ingyenes fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadás Szegeden
A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI) csapata díjmentesen segít a szegedieknek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémáik megoldásában. A GVTI fogyasztóvédők célja az, hogy segítsék a tudatos döntéshozást, és a panaszok rendezését. Sikeresebb a panaszkezelés, ha a fogyasztók és vállalkozók tisztában vannak problémájuk jogszabályi hátterével. Ezeknek a jogoknak a megismerésében és panaszlevél megírásában segít teljesen díjmentesen, – a Gazdasági Versenyhivatal megbízásából, vele együttműködésben dolgozó, – Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda.
Szakterületeik: megtévesztő reklámok, szavatosság és jótállás, üdülési jog, termékbemutatók, közüzemi szolgáltatások, internetes vásárlások, jelentős piaci erővel való visszaélés, utazási szerződések, légi utasok jogai, üzletfelek megtévesztése.
Elérhetőségek:
6722 Szeged, Rákóczi tér 1., VI. emelet
Tel: +36 30 891 7344
E-mail: [email protected]
Nyitvatartás:
Hétfő: 12:00-16:00
Kedd: 9:00-13:00
Szerda: 12:00-16:00
Csütörtök: 9:00-13:00
Péntek: Zárva
(x)