2022.05.21. 17:22
Hatékonyabb az átírás e-bejelentővel
A kormány olyan ingyenes szolgáltatást vezetett be 2022-től, amely nemcsak a közigazgatásban csökkenti az adminisztrációs terheket, hanem a szolgáltatói szektorban is egyszerűbb és hatékonyabb ügyintézést tesz lehetővé. Az e-bejelentő szolgáltatással minden adatváltozást és közműátírási eljárást egyszerre, ugyanazon a helyen lehet kezelni az e-bejelento.gov.hu oldalon, vagy személyesen lehet intézni az ország valamennyi kormányablakában.
Az e-bejelentő szolgáltatás név-, lakcím- és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő a lakossági ügyfelek és a piaci szolgáltatók között. Fontos, hogy az eseti adatváltozás-bejelentés mellett a regisztrált magánszemélyek felhatalmazást adhatnak automatikus bejelentésre is, így az e-bejelentő akár 5 éven át továbbítja az érintettel szerződésben álló szolgáltatóknak, ha valamelyik adat megváltozott.
Az ügyfelek adatváltozással kapcsolatos bejelentése és a közműátírási folyamat egyablakos úton, gyorsan teljesíthető, kiváltva a külön-külön ügyintézést a szolgáltatóknál. Az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésével az ügyfeleknél és a társaságoknál egyaránt jelentősen mérsékelhetők az adminisztratív terhek.
Folyamatosan bővül az e-bejelentős szolgáltatói kör. Ezzel az ügyfelek évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt, a szolgáltatók csaknem 12,5 millió munkaórát spórolhatnak meg.