Különleges ajándékkal tiszteleg a legendás Aranycsapat előtt a nemzeti vasúttársaság: a MÁV Csoport a londoni Wembley Stadionban aratott történelmi 6-3-as siker 58. évfordulójának alkalmából a tizenegy labdarúgót ábrázoló, teljes felületet betöltő grafikát helyezett el az egyik modern mozdonyán.
A mozdonyt pénteken, a Magyar Labdarúgás Napján, ünnepélyes keretek között mutatták be a fővárosi Nyugati pályaudvaron, ahol elhangzott, hogy a közel 86 tonnás, mintegy húsz méter hosszú vonatjármű "felmatricázásához" több mint száz négyzetméternyi fóliát használtak fel a dekoratőrök. A MÁV Trakció Taurus mozdonyán az Aranycsapat futballistáinak az arcképe látható, a sajátját ellátta a kézjegyével az ünnepségen részt vevő Grosics Gyula és Buzánszky Jenő, az együttes két, még élő tagja, valamint az akkor a válogatott keretéhez tartozott Várhidi Pál és Tóth József is.
"Ez a mérkőzés egy egész ország számára örömet hozott - mondta beszédében Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. - A találkozó lehetőséget adott arra, hogy a XX. század viharában megtört ország kiegyenesítse a derekát, egyfajta nemzeti elégtétellel szolgált. A nemzeti öntudat olyan momentumával gyarapodtunk, amely 12 játékos emberi és sportdiadala volt. Köszönet nekik és társaiknak, akik ma már nem lehetnek velünk."
Az impozáns mozdony a történelmi összecsapás egykori rádiós közvetítésének hangjai mellett gördült be a peronra, a zenei aláfestést pedig Havasi Balázs világhírű zongoraművész Vihar című szerzeménye szolgáltatta.
"6-3, 7-1, 2-0 és 2-1 a magyar csapat javára, én ezeken a mérkőzéseken játszottam az angolok ellen - nyilatkozta Grosics Gyula. - Azért vagyok nagyon büszke a magyar csapat azon időszakára, mert világhírű válogatottakat győzött le. Az angolok a 2-1-es chilei sikerünk után a következő világbajnokságon például diadalmaskodtak. Ötvennyolc évvel ezelőtt játszott a magyar válogatott Londonban és manapság a világ minden táján ha Magyarországról van szó, az Aranycsapat egészen biztosan említésre kerül, erre legyünk büszkék. A mai napig kapunk simogatásokat általunk ismeretlenektől, főként az idősebb korosztályhoz tartozó hölgyektől."
"Ezek a fiatalságunk képei, ennyi idő távlatából az ember szíve megdobban - mondta Buzánszky Jenő. - Édesapám a MÁV-nál dolgozott, én is ott kezdtem el az életemet, de végül a futball mellett kötöttem ki. Köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy ez a mozdony beszáguldja az országot."
Az Aranycsapat-mozdony 14 óra 23 perckor - 58 évvel és 7 perccel a londoni találkozó megkezdése után - indul első útjára, a 654-es számú Vércse InterCity vonatot továbbítva. Az említett vonat így Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló, Debrecen, Nyíregyháza, Tokaj, Szerencs, Miskolc és Füzesabony állomás érintése után este fél kilenckor tér majd vissza Budapestre, a Keleti pályaudvarra, ahol az érdeklődök megtekinthetik a járművet. A mozdonnyal nemzetközi járatokon is találkozhatnak majd az utasok, a külföldi utak közül kiemelkedik a csíksomlyói búcsúra vezető kirándulás.
"Ez a mérkőzés egy egész ország számára örömet hozott - mondta beszédében Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. - A találkozó lehetőséget adott arra, hogy a XX. század viharában megtört ország kiegyenesítse a derekát, egyfajta nemzeti elégtétellel szolgált. A nemzeti öntudat olyan momentumával gyarapodtunk, amely 12 játékos emberi és sportdiadala volt. Köszönet nekik és társaiknak, akik ma már nem lehetnek velünk."
Az impozáns mozdony a történelmi összecsapás egykori rádiós közvetítésének hangjai mellett gördült be a peronra, a zenei aláfestést pedig Havasi Balázs világhírű zongoraművész Vihar című szerzeménye szolgáltatta.
"6-3, 7-1, 2-0 és 2-1 a magyar csapat javára, én ezeken a mérkőzéseken játszottam az angolok ellen - nyilatkozta Grosics Gyula. - Azért vagyok nagyon büszke a magyar csapat azon időszakára, mert világhírű válogatottakat győzött le. Az angolok a 2-1-es chilei sikerünk után a következő világbajnokságon például diadalmaskodtak. Ötvennyolc évvel ezelőtt játszott a magyar válogatott Londonban és manapság a világ minden táján ha Magyarországról van szó, az Aranycsapat egészen biztosan említésre kerül, erre legyünk büszkék. A mai napig kapunk simogatásokat általunk ismeretlenektől, főként az idősebb korosztályhoz tartozó hölgyektől."
"Ezek a fiatalságunk képei, ennyi idő távlatából az ember szíve megdobban - mondta Buzánszky Jenő. - Édesapám a MÁV-nál dolgozott, én is ott kezdtem el az életemet, de végül a futball mellett kötöttem ki. Köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy ez a mozdony beszáguldja az országot."
Az Aranycsapat-mozdony 14 óra 23 perckor - 58 évvel és 7 perccel a londoni találkozó megkezdése után - indul első útjára, a 654-es számú Vércse InterCity vonatot továbbítva. Az említett vonat így Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló, Debrecen, Nyíregyháza, Tokaj, Szerencs, Miskolc és Füzesabony állomás érintése után este fél kilenckor tér majd vissza Budapestre, a Keleti pályaudvarra, ahol az érdeklődök megtekinthetik a járművet. A mozdonnyal nemzetközi járatokon is találkozhatnak majd az utasok, a külföldi utak közül kiemelkedik a csíksomlyói búcsúra vezető kirándulás.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Kutatásban és fejlesztésben erős a megye - 100 milliárd forint érkezett - A tépőzártól az innovációig
Séta közben a kutya szőrébe ragadt bogáncs adta az ötletet a tépőzárhoz, amely mára az életünk része lett. Nem kell tehát sok az innovációhoz - a témában kedden rendeztek nagy érdeklődéssel kísért interaktív fórumot Szegeden.
Olvasóink írták
Amikor a kommentemet írtam (13:28-kor) kép nélküli szöveges hír volt!”
ez a kép is benne van a galériában
sőt, úgy, hogy a teljes gép látható
nézd csak meg!”
A Taurus tényleg egy jó nagy, erős gép!”