2007.03.20. 15:19
Két híd kell a négy sávhoz Algyőnél
Jövőre befejeződhet a 47-es főút négysávosítása – de a Tisza fölött még két sávot csak egy új híd felépítésével kaphat a szakasz. Az algyői Tisza-híd felújított szerkezete tíz évig nem igényel beavatkozást – a burkolat azonban hepehupás. Azt egyelőre nem tudni, mikor jut pénz a hiba kijavítására. A hatvan kilométeres sebességkorlátozás továbbra is érvényben marad.
Jövőre kezdődik a 47-es főút kopáncsi részének, azaz, a két sávra szűkülő szakaszának a négysávosítása, így a jövő év végére már csak az algyői Tisza-hídon áll két sáv az áthajtani vágyók rendelkezésére – tudtuk meg Szőnyi Zsolttól. A Magyar Közút Kht. szóvivője ezzel kapcsolatban kiemelte: ez a helyzet sem marad végleges, mert a folyó feletti átkelés is lehetséges négy sávon – ehhez azonban az egy újabb hidat kell építeni.
– A Tisza-híd négysávosítása eddigi ismereteink szerint csak úgy valósítható meg, hogy egy, a maihoz lényegében hasonló új hidat teszünk a meglévő mellé. Ennek a szerkezetnek a tanulmányterve már elkészült, így a következő munkafázis az engedélyezés, majd a kiviteli terv és az építés. Az előkészítési szakasz ebben az esetben is időigényes, reméljük, lehetőséget kapunk a folytatásra, azaz a még hiányzó tervek elkészítésére – közölte a szóvivő.
Sikertelen volt a kísérlet
Az algyői Tisza-híd úgynevezett fél keresztmetszetű, azaz mindkét forgalmi sáv egy irányba lejt. A dőlésszög javítására sikertelen kísérletet tettek két éve, ugyanis az egész szerkezetet meg kellett volna emelni, ám a hat hidraulikus emelő sem tudta elmozdítani az építményt.
Ha mindez megvalósul, Hódmezővásárhely és Szeged között végig kétszer két sávon lehet majd közlekedni. A kopáncsi szakasz 2008-as kivitelélezésének kezdetét egyébként kormányrendelet is biztosítja, a rendelkezést a Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretei között idén hozták meg. Nem kell azonban újra a már meglévő híd szerkezetéhez nyúlni, hiszen annak állékonyságát tíz évre megfelelőnek minősítette a közútkezelő. Az új híd létesítésének várható költségei még nem ismertek, de több milliárd forintba kerülhet a megépítés.
Mint ismeretes, a Tisza-híd háromlépcsős rekonstrukciója 2005-ben fejeződött be, ám a híd közepe táján több helyen is úgy tűnik: megsüllyedt a burkolat. A hiba az aszfaltozás minőségében keresendő – Szőnyi szerint az új aszfaltok meghibásodásai már 2-3 év után is jelentkezhetnek, de a szerkezetet nem érintik az elváltozások. Egyelőre nem tudják, ezeket a hibákat mikor javítják ki. A hídon egyelőre érvényben marad a hatvan kilométeres sebességkorlátozás.