Szeged és környéke

2011.03.15. 21:48

2-es villamos: nyárig csak álmunkban csenget

Szeged - Rég lejárt tartozások miatt felszámolást indítottak hitelezői a 2-es villamosvonal egyik építője ellen. A konzorciumvezető szerint ez nem akadályozza az építkezést. Egy éve épül a szárnyvonal – 7 hónapos csúszásban van.

Dombai Tünde

A téli pihenő után pár napja a Rókuson épülő 2-es villamosvonal munkaárkaiban markolók, teherautók és narancs mellényes emberek tűntek fel. A feliratok szerint a kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorciumot vezető cég, a cseh OHL ZS a.s. cég munkásai.

Időközben a konzorcium másik tagja, a budapesti székhelyű Középszolg Kft. ellen két cég is felszámolási eljárást indított. A trolipótló buszok árával a Szegedi Közlekedési Kft.-nek tartozik régóta a cég (ez azért kínos, mert az SZKT fogja üzemeltetni az elkészült 2-es vonalat). A terveket a mezőberényi Nagy és Társai Bt. készítette, amelynek egymillió forintos számlát fizetett ki a Középszolg, a többi, összesen 12,4 millió forintos számla 90–140 napja lejárt. Írásban és szóban keresték a céget, nem jutottak a pénzükhöz, ezért választották ezt a drasztikus megoldást. [namelink name="Nagy József"] ügyvezető a tervek felhasználását letiltotta.

A konzorciumot vezető OHL ZS magyarul jól beszélő projektvezetője, Imrich Antala telefonon elmondta: tudnak a Középszolg Kft. anyagi nehézségeiről. Ez azonban a szegedi munkavégzést nem befolyásolja, mert a konzorcium tagjai a megbízás teljesítéséért egyetemleges felelősséget vállaltak. Ez ennél a beruházásnál is azt jelenti, hogy ha a Középszolg nem teljesít, helyette a brnói OHL ZS fejezi be a 2-es vonalat.

A felszámolás nem hátráltatja a munkát. Fotó: Karnok Csaba

A felszámolás nem hátráltatja a munkát.
Fotó: Karnok Csaba

Hozzátette: a felfüggesztett tervek miatt nem állhat meg a munka, ha szükséges, megvásárolják a Középszolg tartozását, azaz kifizetik a Nagy és Társai Bt. lejárt számláit. A tervezőcég már el is küldte a szükséges papírokat. [namelink name="Imrich Antala"] hozzátette: legkésőbb június végére elkészül a 2-es vonal. Kerestük a Középszolg Kft. ügyvezetőjét. Előbb a várossal kötött szerződésre hivatkozva elhárította a kérdésünket, majd – miután erre az alkalomra engedélyt kapott, hogy nyilatkozzon – nem vette fel a telefonját.

– A tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. eddig nem kapott semmilyen információt a felszámolási eljárásról – mondta Csanádi Zoltán projektigazgató. A 2-es vonal jelenleg 60 százalékos készültségnél tart, erről a számlát még nem nyújtotta be a kivitelező. Eddig a 40 százalékos készültségnek megfelelő kifizetések történtek meg, ez összesen 800 millió forintot jelent


Mi történt eddig?

2010. március 16.:
elkezdődik a terepmunka. Határidő: 2010. augusztus 18.

Július 14.:
20 nap csúszást engedélyez a város a sok eső miatt. Új határidő: szeptember 9.

Július 20.:
kétszer egy sávra szűkül a Rókusi körút a Kisteleki utca és a Tesco között, épül a villamosvágány a körút közepén.

Szeptember 18.: ketyeg a napi 10 millió forintos kötbér.

Október 26.: a kötbérkövetelés október 30-án eléri a 417 milliós maximumot. A közgyűlés döntött: a kivitelező szigorú ellenőrzés mellett folytathatja az építkezést. Új határidő: december 15.

December 23.: a téli fagyok miatt leáll a kivitelező, felkészül a munka szüneteltetésére. Folytatás tavasszal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!