Szeged és környéke

2011.03.13. 20:06

Licsicsányi Ilona: Nagy változásokat nem tervezek

Szeged - Még igényesebbé tenné a szegedi borfesztivált és a közterületi reklámokat Licsicsányi Ilona, a Szegedi Városkép Kft. új ügyvezető igazgatója. A 350 millió forintos hasznot hozó májusi rendezvényhez hasonlót szervezne szeptember végére.

R. Tóth Gábor

– Mindig hittem abban, hogy környezetünk javítása állandó feladatunk. Eredeti ötleteket várok magamtól és kollégáimtól is – fogalmaz [namelink name="Licsicsányi Ilona"], a Szegedi Városkép Kft. új ügyvezető igazgatója. Nem tervez személyi változtatást, strukturális átalakítást a 100 százalékban önkormányzati cégnél, amely területhasználati szerződés alapján egyedül jogosult Szeged közigazgatási határán belül az önkormányzat tulajdonában álló közterületek reklám- és rendezvény célú hasznosítására és a hasznosításból adódó haszon szedésére.

Ismert: decemberben a Fidesz–KDNP és a Jobbik szavazataival a közgyűlés rendkívüli ülésen váltotta le 8 városi cég vezetőjét, politikai viták közepette. A cégeknél pedig vizsgálatok indultak. – Ezek tőlem függetlenül zajlanak, majd a bizottság számol be az eredményekről – mondja Licsicsányi Ilona.

A cég éves munkájának oroszlánrészét a közterületi reklámhordozók gondozása jelenti. – Az 5-ös út bevezető szakaszán például nagytakarítást végeztünk, nem nézhet ki úgy, mint egy cirkuszi kerítés. Ezt a munkát szeretnénk tovább folytatni, kiterjesztve a további útjainkra is. Egységesítjük a reklámhordozók küllemét, szép, tiszta képet szeretnénk – magyarázza.

Eredeti ötleteket várok magamtól és kollégáimtól – mondja Licsicsányi Ilona. Fotó: Schmidt Andrea
Eredeti ötleteket várok magamtól és kollégáimtól – mondja Licsicsányi Ilona.
Fotó: Schmidt Andrea

Legnagyobb idei rendezvényük a majális, a Szeged napja ünnepségsorozat, az államalapítás ünnepe, az európai autómentes nap, a karácsonyi ünnepi hetek és a Széchenyi téri szilveszter lesz. – Szeged legyen fesztiválváros – ezt a tendenciát én is erősíteni szeretném. A Szeged napjához kapcsolódó 10 napos rendezvény rangos borfesztivállá nőtte ki magát. 350 milliós bevételt hoz a városnak, a szállásadókon, fogyasztáson, adókon keresztül. Szeretném még nívósabbá tenni a rendezvényt: például a standot állító vállalkozóknak is igényesen kell megjelenniük, kínálatukban pedig csak palackos borok szerepelhetnek. Fesztiváltúra-útvonalat szeretnék megvalósítani, új helyszíneket bevonva: az Árpád teret, Dóm teret, Oskola utcát. Itt bemutatkozhatnának a kézművesek, más városok, még utcazenészek is – sorolja. Ősszel, a halfesztivál után, szeptember végén pedig újabb rendezvényt szervezne a borokhoz kapcsolódva.

Öt év alatt megduplázódott Szeged idegenforgalma. Átlagban 300 ezer vendégéjszakát töltenek a városban a turisták – Licsicsányi Ilona szerint ez a szám „még nőhet is, ha újabb szállodák épülnek".

Agyag és divat

Licsicsányi Ilona képző- és iparművészeti, minőségbiztosítási auditor és divattervezői végzettséget is szerzett. Két felnőtt fia van. A Szegedi Fonalfeldolgozó Rt. gyártmányfejlesztési szervezetvezetőjeként, a Szegedi Bolero Kft. marketing vezetőjeként dolgozott. – A divattervezés nekem több mint rajzolgatás: nagy cégeknél dolgoztam, meghatároztam a marketinget, kollekciót, gyártási folyamatot terveztem – mondja. Soha nem dolgozott keramikusként, ez megmaradt hobbinak – néha agyagozik, és „nyugdíjaskoromban csinálok egy műhelyt". Szereti a régi tárgyakat, bútorokat restaurál. Utolsó szerzeménye egy százéves rézlakat.

Címkék#Szeged
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!