Szeged és környéke

2015.05.27. 22:21

Nem értik a számlákat

A fogyasztóvédők a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalataikat mondták el a cégek képviselőinek szerdán Szegeden, a kamara székházában.

Munkatársunktól

– Az emberek akkor fordulnak a fogyasztóvédőkhöz, ha már végképp nem tudják elintézni az ügyüket a közüzemi szolgáltatóval. Tavaly 135 bejelentés érkezett a hatósághoz, 60 esetben eljárás indult, 41 zárult valamilyen szankcióval – mondta [namelink name="Petrik Sándor"], a Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályának osztályvezetője.

A fogyasztóvédők a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalataikat mondták el a cégek képviselőinek szerdán Szegeden, a kamara székházában. Radnóti Zoltán, a főosztály munkatársa azt emelte ki, hogy általában a számlázással vannak gondok. Nem arról van szó, hogy a szolgáltató rosszul „ad össze": az emberek nem tudnak számlát olvasni. Ezért nem is fordult elő, hogy számlázással kapcsolatos jogsértést megállapítottak volna.

Bírság általában azért járt 2014-ben, mert a cégek nem intézkedtek 15 napon belül. A kikapcsolási eljárásokban is voltak jogsértések, például a közműszolgáltatók nem küldtek elegendő felszólítást az ügyfélnek. A tegnapi fórumon azt kérték a cégektől a fogyasztóvédők, hogy az ügyfélszolgálatokon több időt szánjanak a panaszosokra.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!