2019.08.14. 11:54
Újra jár a balesetes Tatra-villamos - a Modern Városok Programban új járműveket szereznek be
Újra jár az a villamos, amelyik még 2016-ban ütközött egy autóbusszal. A 4-es vonalára beállított járművet felújították, és klíma is van rajta. Az SZKT járműparkját ezen túl is kell fejleszteni. Egy 2017-es kormányhatározat alapján a Modern Városok Programban tudnak majd új járműveket venni.
Hétfőn volt idén eddig a legmelegebb nap az országban, ki is adták a hőségriadót, Szegeden is szinte elviselhetetlen volt a kánikula. Azoknak volt szerencséje, akik munkába menet vagy jövet klímás tömegközlekedési eszközön utazhattak.
Eddig a 4-es villamos vonalán ilyen nem volt, azonban nemrég újra forgalomba állították a 214-es pályaszámú villamost. Ez az a jármű, amelyiket még 2016. június 1-jén lökte le a sínről egy szabálytalanul közlekedő autóbusz a nagypostánál. Akkor a Szegedi Közlekedési Társaság úgy döntött, hogy teljesen felújítják, még a vázat is kicserélték, és klímát is szereltek bele. A villamosra két év alatt csaknem 129 millió forintot költöttek, de egy új jármű 400-600 millió forintba került volna. A villamoson 30 ember dolgozott.
A Szegedi Közlekedési Társaságtól azt is megtudtuk, hogy a beszerzésekkel és a felújításokkal együtt a járműflotta nagyjából 40 százalékát kellene lecserélni, mert a felújítások csak átmeneti megoldást jelentenek.
Az elmúlt évtizedben az SZKT új járműveket uniós támogatásból tudott venni, de ezen változtatott egy 2017-es kormányhatározat. Akkor a kormány úgy döntött, hogy a Modern Városok Programban vehet a vállalat többek között 5 új, csuklós trolit és 3 korszerű villamost is.
A közgyűlés 2016 végén fogadta el az SZKT járműfelújítási stratégiáját. Az SZKT a tervek szerint még ebben az évben kivonja a forgalomból az utolsó magaspadlós trolibuszt, amelyek helyett felújított, alacsonypadlós és klímás Solaris-trolikat küldenek majd az utasokért. A villamosoknál befejezik az utolsó T6A2-es V3-as felújítását, ami után a KT4DM-E típus sorozat V3-as következik.
A szegedi tömegközlekedést az SZKT részéről egyébként összesen 44 villamos és 57 trolibusz szolgálja ki. A villamosok átlagéletkora 24, a troliké pedig 20 év.