Szeged és környéke

2019.08.14. 11:54

Újra jár a balesetes Tatra-villamos - a Modern Városok Programban új járműveket szereznek be

Újra jár az a villamos, amelyik még 2016-ban ütközött egy autóbusszal. A 4-es vonalára beállított járművet felújították, és klíma is van rajta. Az SZKT járműparkját ezen túl is kell fejleszteni. Egy 2017-es kormányhatározat alapján a Modern Városok Programban tudnak majd új járműveket venni.

Suki Zoltán

Hétfőn volt idén eddig a legmelegebb nap az országban, ki is adták a hőségriadót, Szegeden is szinte elviselhetetlen volt a kánikula. Azoknak volt szerencséje, akik munkába menet vagy jövet klímás tömegközlekedési eszközön utazhattak.

 

Eddig a 4-es villamos vonalán ilyen nem volt, azonban nemrég újra forgalomba állították a 214-es pályaszámú villamost. Ez az a jármű, amelyiket még 2016. jú­­nius 1-jén lökte le a sínről egy szabálytalanul közlekedő autóbusz a nagypostánál. Akkor a Szegedi Közlekedési Társaság úgy döntött, hogy teljesen felújítják, még a vázat is kicserélték, és klímát is szereltek bele. A villamosra két év alatt csaknem 129 millió forintot költöttek, de egy új jármű 400-600 millió forintba került volna. A villamoson 30 em­­ber dolgozott.

A Szegedi Közlekedési Társaságtól azt is megtudtuk, hogy a beszerzésekkel és a felújításokkal együtt a járműflotta nagyjából 40 százalékát kellene lecserélni, mert a felújítások csak át­­meneti megoldást jelentenek.

Az elmúlt évtizedben az SZKT új járműveket uniós tá­mogatásból tudott venni, de ezen változtatott egy 2017-es kormányhatározat. Akkor a kormány úgy döntött, hogy a Mo­­dern Városok Programban vehet a vállalat többek között 5 új, csuklós trolit és 3 korszerű villamost is.


A közgyűlés 2016 végén fo­­gadta el az SZKT járműfelújítási stratégiáját. Az SZKT a tervek szerint még ebben az évben kivonja a forgalomból az utolsó magaspadlós trolibuszt, amelyek helyett felújított, alacsonypadlós és klímás Solaris-trolikat küldenek majd az utasokért. A villamosoknál befejezik az utolsó T6A2-es V3-as felújítását, ami után a KT4DM-E típus sorozat V3-as következik.


A szegedi tömegközlekedést az SZKT részéről egyébként összesen 44 villamos és 57 trolibusz szolgálja ki. A villamosok át­­lagéletkora 24, a troliké pedig 20 év.


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!