2011.03.21. 22:01
Áprilistól folytatódik az 1-es vonal felújítása
Szeged - Az Indóház tér felújításával áprilisban folytatódik az 1-es villamosvonal rekonstrukciója. A város perben áll a kivitelezővel, a konzorcium egyik tagja tönkrement. A munkát ennek ellenére ugyanaz a cégtársulás viszi tovább.
Az idei nagy szegedi építkezések sorában szerepel az 1-es villamosvonal felújításának folytatása – írtuk két hónapja. A teljes vonalrekonstrukció a tömegközlekedési nagyprojekt része. Összesen 4,9 milliárd forintba kerül, és eddig két kulcsfontosságú része készült el: a Boldogasszony sugárút és a Kossuth Lajos sugárút. Két lényeges szakasza van még hátra: a belvárosi, az Anna-kúti csomóponttól a Hősök kapujáig és az Indóház tér.
Nem látni még építőket Szeged legforgalmasabb villamosvonalán. A háttérben zajlik egy kötbérper; az önkormányzat 74 nap indokolatlan csúszás miatt 740 millió forint kötbért követel a kivitelező A-Sz-E Konzorciumtól, amit az vitat, a város beperelte a cégtársulást. Ráadásul a három kivitelező cég egyike, a Szeviép Zrt. időközben csődbe ment.
Megkérdeztük: ki és mikor folytatja a munkát az 1-es vonalán? A konzorcium dolgozik tovább, vagy a város felbontja vele a szerződést? Mennyi pénzt kapott eddig a kivitelező?
– A szerződésnek megfelelően az A-Sz-E Konzorcium folytatja tovább a kivitelezést. A cégtársulás tagjai egyetemlegesen felelősséget vállaltak a szerződés aláírásával a teljesítésért, vagyis ha egyikük nem tud helytállni, a többiek befejezik helyette a munkát. Így jelenleg nincs szükség és jogi lehetőség a szerződés felmondására – tájékoztatott [namelink name="Csanádi Zoltán"], a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. – A tervek szerint a kivitelező áprilistól dolgozik az Indóház téren, a belvárosi részen pedig a tanév befejezése után, június közepén kezd. Mindkét helyszínen novemberig kell elkészülnie. Az 1-es villamosvonal összességében 67 százalékos készültségnél tart, amelyért a kivitelező közel 3,3 milliárd forintot már felvett.
Az A-Sz-E Konzorcium vezetője, [namelink name="Orosz Károly"] elmondta: a konzorcium 40 százalékos tagja volt a Szeviép, a pótlására felkészültek. A kötbérper nem akadályozhatja a munka menetét. Mindent megtesznek az eredményes befejezésért.
Az 1-esről írtuk
2009. augusztus 26.: Vágányzárral és nagy terelésekkel kezdődik a terepmunka a Boldogasszony és a Kossuth Lajos sugárúton. Határidő: november 15., illetve december vége.
November 15.: Nincs kész a Boldogasszony sugárút. Módosított határidő: december 4., illetve február 28.
December 4.: Nincs kész a Boldogasszony sugárút, december 5-étől napi 10 milliós kötbért követel a város.
December 15.: Elindult a műszaki átadás, leáll a kötbérezés. Eddig 100 millió a követelés.
2010. január 16.: Nem vette át a város a Boldogasszony sugárutat; ismét ketyeg a kötbér.
Május 9.: 8 hónap szünet után megint jár az 1-es villamos.
Június 11.: Kész a rókusi csomópont, visszaáll a terelés előtti forgalmi rend.
Július 9.: Elindul a kötbérper.