Szeged és környéke

2014.03.02. 22:42

Életveszélyes szlalom az 5-ösön

Szeged - Életveszélyes átkelni az 5-ös úton a gumigyári megállónál – a 79-es busz pedig napközben nem megy be a gyárhoz. Megváltozott munkaképességű dolgozók kérték segítségünket.

Dombai Tünde

– Sérült vagyok, napi 4 órában dolgozom a gumigyárban. A munkáltatómmal és a munkámmal teljesen meg vagyok elégedve, de a buszközlekedést botrányosnak tartom – panaszolta az egyik megváltozott munkaképességű dolgozó. – A 79-es járattal indulok reggelente 9-kor, negyed 10-re érek a gumigyárhoz. Tavaly óta a gyárhoz nem kanyarodik be a busz, csak a kora reggeli csúcsidőben és délután 2-kor, a munkaidő végén. Ez egy jelentéktelennek tűnő változtatás, de nekünk megkeseríti az életünket. Emiatt kénytelen vagyok egészségkárosodott sorstársaimmal együtt a testi épségemet kockáztatva átiszkolni a sűrű autóforgalomban. Az autósok az 5-ös útnak ezen a részén is száguldanak, hiszen a közelben se lámpa, se tábla, se zebra nincsen. Lehet, hogy mi nem tartozunk a dolgozók többségéhez, de ott vannak az öthalmi diáklakások lakói is, akiknek szintén naponta szembesülniük kell az életveszéllyel. Merthogy nekik meg a belváros felé menet a gumigyár oldalán kell felszállniuk a buszra. A levágott gumigyári hurokforduló mindössze legfeljebb fél perc időmegtakarítást eredményezhet. Megéri ezért a balesetveszélyt kockáztatni?

Napi játék az élettel. A közelben se tábla, se zebra nincs. Fotó: Karnok Csaba

Napi játék az élettel. A közelben se tábla, se zebra nincs.
Fotó: Karnok Csaba

A 79-es buszvonalat tavaly áprilistól rövidítette le a város 11 másik járattal együtt takarékossági okokból, mert a tömegközlekedési kasszából hiányzott 500 millió forint. Az akkori változtatásokkal 130 milliót spóroltak.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól megtudtuk: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából négy éve hirdettek pályázatot az önkormányzatok 40 százalékos önerejével a gyalogosok védelmének növelésére és sebességcsillapításra. Ezen Szeged támogatást nyert egy jelzőlámpás gyalogátkelőre és a buszöblök átépítésére a gumigyárnál. Tavaly közbeszerzési pályázaton kiválasztották a tervező céget, elkészültek a tervek. A megvalósítást a pályázat nem foglalta magában. Az 5-ös utat kezelő Magyar Közút Zrt. kommunikációs osztályvezetője, [namelink name="Pécsi Norbert Sándor"] megerősítette a hírt. Hozzátette, ez a terv kapcsolódik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által megterveztetett, az ELI lézerközponthoz kötődő útfelújítási projekthez. A két projekt egymástól független forrásból valósítható meg. Információja szerint először a NIF végezteti el az útfelújítást. Utána lehet kiépíteni a jelzőlámpás átkelőhelyet járdakapcsolatokkal és közvilágítással. A megvalósítás már csak pénz függvénye.

Addig is talán az lehet az áthidaló megoldás, ha a gumigyári dolgozók elmennek az egy megállóra lévő Back Bernát utcai végállomásig, és visszafelé a másik oldalon szállnak le. Ez maximum 10 perccel több utazást jelent számukra.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!