Szeged és környéke

2015.08.27. 20:22

Eltűntek a bajai út árkai a gazban

Szeged - Már nem látni az 55-ös út mellé épített, rémisztően mély vízelvezető árkokat, mert embermagasságú bennük a gaz.

Fekete Klára

– Gaztenger borítja a bajai út mellett kialakított vízelvezető árkokat. Míg az építés idején elborzadva néztük, hol landolhat az autós egy szerencsétlen baleset után, ma már nem ijedezünk: olyan, mintha nem is lenne árok. Még a padkaként lerakott murva is kizöldült – mondta egy férfi, aki naponta utazik Szeged és Baja között az 55-ös úton. Szerinte Bács-Kiskun megyében a legdurvább a helyzet, mivel a Szeged és Mórahalom közötti szakaszon később kezdték el az építkezést. A megyehatártól Csávolyig szinte mindennel elkészültek, ahol a legmélyebb a vízelvezető árok, már a védőkorlátot is kirakták.


– Az út menti árkok kezelője a kivitelezés időszakában a vállalkozó, az átadás után a közút kezelője, ez esetben a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A padka karbantartása, és ezzel a növényzet- és gyommentesítés is a közút kezelőjének a feladata – tájékoztatott Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója.


Eszerint most a kivitelezőn lehetne elverni a port. Meg is kérdeztük a Bács-Kiskun megyei szakasz építőjétől, a Duna Aszfalt Kft.-től, miért nem irtják a gyomot, ám a sajtószóvivő azt válaszolta, csak a NIF engedélyével nyilatkozhatnak.


A NIF egyébként a válaszában részletesen írt az 55-ös főút árokrendszeréről. E szerint a főútnak eddig nem is volt vízelvezetése, a burkolatról és a padkáról lefolyó vizek az út menti, sok helyen elvadult, kis szelvényű szikkasztó árkokba folytak.

Eltűntek a bajai út árkai a gazban. Fotó: Karnok Csaba - GALÉRIA


A forgalom biztonságát a beruházó szerint növeli, hogy a 3 méternél nagyobb szintkülönbség esetén kötelező a szalagkorlát, a korábbinál szélesebb útburkolat és a jelentősen szélesebb, zúzottköves padka. Egy hónapja írtuk meg: ha nem ezt, hanem egy drágább megoldást választanak, akkor nem kellett volna árokrendszert építeni. A szegedi Stefánián például föld alatti csőrendszer vezeti el a bel- és csapadékvizet.


Utóirat: hétfőn tettük fel kérdéseinket a NIF-nek, szerdán érkezett meg a válasz, csütörtökön pedig az egyik kivitelezőt kerestük. Amíg leveleztünk, fotóriporterünk beszámolója szerint a Csongrád megyei útvonal építője, a Strabag hozzáfogott az árkok takarításához és a fűnyíráshoz. Elképzelhető, hogy készülnek az átadásra.

Szakaszonként avatják


– A Mórahalom elkerülő szakaszt átadtuk júniusban, a Kelebia–Tataháza szakasz szeptember elejére elkészül. A Szeged– Mórahalom és a Tataháza–Baja szakaszok kivitelezése szeptember végére fejeződik be. A még hiányzó Mórahalom–megyehatár szakasz burkolatmegerősítése a 2014–2020 közötti uniós programozási időszakban valósulhat meg – mondta Loppert Dániel.


 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!