Szeged és környéke

2013.10.16. 22:55

GPS-t szereltek fel 550 buszra

Szeged - Egy informatikai rendszer a 4 dél-alföldi Volán-társaság 550 autóbuszát műholdalapú helymeghatározással, GPS-szel követi. Szerdán tartották az uniós projekt zárórendezvényét, amelyen ott volt Fekete Antal, a Dél-alföldi Közlekedési Konzorcium (DAKK) és a Tisza Volán Zrt. augusztusban kinevezett vezérigazgatója.

Fekete Klára

Új informatikai rendszert mutattak be tegnap délután Szegeden, a Tisza Volán Zrt.-nél: ez a 4 dél-alföldi Volán-társaság 550 autóbuszát GPS-szel követi, és képes rögzíteni az autóbusz mozgásának, valamint működésének paramétereit: például a sebességét, azt, hogy nyitva vannak-e az ajtók, és GPRS-alapú adatkapcsolaton keresztül juttatja el az információkat a központba.

A Tisza Volán Zrt.-nél Szegeden egy 299 millió forintos, uniós támogatással megvalósult projekt zárórendezvényét tartották meg szerdán: a forgalomirányítás, az utastájékoztatás és az értékesítés fejlesztésére 284 millió forintot adott az EU. A dél-alföldi régió Volán-társaságainak – Tisza, Kunság, Bács és Körös Volán – vezérigazgatója, Fekete Antal és a kivitelező Delta Systems Kft.-től Kiss Ferenc kereskedelmi igazgató ismertette az Új Magyarország Fejlesztési Terv, Dél-alföldi Operatív Programban megvalósult fejlesztés eredményeit.

A GPS-szel rögzíti az autóbusz minden „rezdülését

A GPS-szel rögzíti az autóbusz minden „rezdülését".
Fotó: Karnok Csaba

Régiós adatokkal

A Volán-társaságok olyan komplex rendszert vezettek be, amely a regionális és országos menetrend szerint közlekedő autóbuszjáratokon biztosítja a korszerű forgalomirányítást és az utasok tájékoztatását. Az elkészült rendszer jelenleg még csak régiós adatokkal működik, az országos adatbázishoz az év végére csatlakozik.

Fekete Antalt, a DAKK és a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatóját a nemrégiben bekövetkezett vezetőváltásról is kérdeztük. Elmondta: tartanak az átvilágítások, ezekben a hetekben érnek a végére. A 4 társaság régiós összevonását, az átszervezést 2014 végéig be kell fejezni: amit a tulajdonos MNV Zrt. megkövetel, azt szeretnék betartani a vezérigazgató szerint, bizonyos lépéseket ő maga előbb szeretne megvalósítani. Ez azt jelentené, hogy a közlekedést kiszolgáló – szolgáltató – egységek hamarabb csatlakoznának az adott régióhoz: például a jegyellenőrzések, az ellenőri szervezetek, a szervizek, a karbantartó egységek. – Egyirányú utcában vagyunk, a régiós átalakulásnak 2014 végére be kell fejeződnie – szögezte le a vezérigazgató.

A DAKK központja már 2012, az ország 6 regionális közlekedési központjának megalakulása óta Békéscsaba: ezt nemrégiben a tulajdonos, valamint [namelink name="Fekete Antal"] vezérigazgató közös közleményben újból megerősítette. Hogyan érinti ez a Tisza Volán dolgozóit? – Minden átszervezés, összevonás esetében meg kell szüntetni a párhuzamosságokat, ez így van a Volánoknál is, nem lesz szükség például 4 pénzügyi vagy HR-igazgatóra – válaszolta a vezérigazgató. – A dolgozóknak azonban nem kell félniük, Szeged fontos stratégiai pontja a régiónak, így a munkavállalók többségének szakértelmére és munkájára továbbra is szükség lesz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!