Szeged és környéke

2011.10.03. 12:43

Interjú Vizsolyi Dániellel, a bevásárlóközpont igazgatójával

Szeged - 2011. október 4-én megnyitja kapuit a régió legnagyobb, legmodernebb bevásárlóközpontja, az ÁRKÁD Szeged. Ez ünnepélyes alkalomból fogadják szeretettel Vizsolyi Dániellel, a bevásárlóközpont ifjú, ám mégis nagy szakmai múlttal rendelkező igazgatójával készített riportunkat.

Munkatársunktól

– Fiatal kora ellenére egy hatalmas objektum élén bevásárlóközpont igazgatóként tisztelhetjük Önt, kedves Dániel! Bizonyára rengeteg tanulás és szakmai tapasztalat, valamint szorgalmas munka eredménye az a bizalom, amellyel a piacvezető ECE felruházta Önt.
– Hatalmas megtiszteltetésnek érzem azt, hogy egy ilyen attraktív és világszínvonalú bevásárlóközpont vezetői teendőit láthatom el. Az út idáig persze nem volt egyszerű, valóban hosszú évek munkája szükséges ahhoz, hogy helytálljon az ember mind az építkezési, mind a nyitást követő szakaszban. S hogy milyen út vezetett idáig? A Budapesti Műszaki Főiskola műszaki menedzser szakán szereztem diplomát. Érdekelt a kiskereskedelem, s úgy alakult, hogy szakmai gyakorlatomat az ECE Projektmanagement Budapest Kft.-nél végeztem. Ez idő alatt az ÁRKÁD Budapest Igazgatóságán dolgoztam. Diplomamunkámat is ebben a témában, a bevásárlóközpontok üzemeltetéséből írtam, s utána is a cégnél folytattam a munkát. Ekkor határoztam el, hogy centermenedzser leszek.

– Az elhatározásában bizonyára támogatókra is talált, vezetői elégedettek voltak a munkájával.
– Tervem megvalósításában valóban temérdek segítséget kaptam az ÁRKÁD Budapest menedzsmentjétől. 2006 végéig az Örs vezér téren dolgozhattam és szereztem gyakorlatot, majd Németországban megkezdtem az anyavállalat centermenedzser-képző programját. Végigjártam a legnagyobb bevásárlóközpontokat: 5 hónapot töltöttem Hamburgban az Elbe Einkaufszentrumban, 10 hónapot a berlini Ring Centerben, majd újabb 5 hónapon át Lipcsében a Promenaden Hauptbahnhof bevásárlóközpontban gyűjtöttem szakmai tapasztalatokat.

– Meglehetősen sok idő külföldön, amely bizonyára nem csupán szakmai, de kitűnő nyelvi gyakorlatnak is bizonyult.
– Ebben a pozícióban elengedhetetlen az idegennyelv ismerete. Németül és angolul is beszélek, de az vitathatatlan, hogy a szaknyelvet és az igazi rutint is nyelvi közegben szerezheti be legkönnyebben az ember. Hosszú, ám mégis minden tekintetben hasznos volt ez a két év, épp ezért szívesen gondolok vissza rá. Legalább ilyen előnyömre vált az az időszak is, amikor 2008-tól a FÓRUM Debrecen megnyitásában, majd üzemeltetésében segédkeztem. Aztán ismét külföldön volt rám szükség. 2009 februárjától egy belgrádi bevásárlóközpont nyitását koordináltam, majd az üzemeltetőcsapat betanításával bíztak meg.

– Ez a tapasztalat bizonyára az egyik legfontosabb volt, hiszen közel húsz munkatársának irányítása is a feladatai közé tartozik.
– Az irányítás helyett szívesebben használnám az együttműködés kifejezést. Roppant fontosnak vélem, hogy különbséget tegyünk. Műszaki vezetőinkkel, asszisztenseinkkel, információs és karbantartó munkatársaimmal együtt alkotunk egy elkötelezett csapatot, akik jól tudják: bevásárlóközpontunk sikere nem csupán az üzleteken és az akciókon múlik.

Vizsolyi Dániel: Hatalmas megtiszteltetésnek érzem azt, hogy egy ilyen attraktív és világszínvonalú bevásárlóközpont vezetői teendőit láthatom el.

Vizsolyi Dániel: "Hatalmas megtiszteltetésnek érzem azt, hogy egy ilyen attraktív és világszínvonalú bevásárlóközpont vezetői teendőit láthatom el."
– Mit kell még tudnia egy sikeres centermenedzsernek?
– Maximális teherbírással kell rendelkezni, a napi teendők sokasága ugyanis egyrészt színessé és izgalmassá teszi a munkát, varázst ad neki, ugyanakkor viszont próbára is teszi az embert. Egymástól teljesen eltérő témakörökben kell egyformán jól átlátni mindent, helyes döntéseket hozni és professzionális eredményeket produkálni. Elengedhetetlen a széles körű, globális szaktudás.

– Mondana nekünk példákat a bevásárlóközpont-igazgatóra háruló feladatok sokaságából?
– Egy centermenedzser elsősorban a bevásárlóközpont zavartalan működéséért felelős, vagyis azért, hogy az emberek számára az ÁRKÁD kellemes bevásárló- és találkozóhely legyen, ahol szívesen töltik az idejüket. A bérlőpartnereinkkel való kapcsolattartástól az éves marketingterv elkészítésén keresztül egészen a rendezvényszervezés koordinálásáig számos feladat hárul egy ekkora center vezetőjére. Ez folyamatos munka, nincsenek pihenős időszakok, hisz a nemzeti ünnepeket leszámítva minden egyes naptári napon nyitva állunk látogatóink előtt.

– Ön szerint mi az, ami leginkább megkülönbözteti az ÁRKÁD Bevásárlóközpontot konkurenseitől?
– Belgrádból visszakerülve 2009-től 2011 áprilisáig az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpontban segítettem a centermenedzser munkáját, ezt követően költöztem Szegedre. Volt lehetőségem összehasonlítani a fővárosi bevásárlóközpontokat, üzletházakat, plázákat és meggyőződésem, hogy rendezvényeink változatossága, sokasága és színvonala az, ami megkülönböztet bennünket konkurenseinktől. Az ÁRKÁD Szeged is ettől lesz oly különleges. Az egész család számára kellemes kikapcsolódást nyújtó rendezvények élménnyé fogják tenni a bevásárlásokat. Emellett a világmárkák mellett a helyi vállalkozások is otthont kaptak a falaink között, ami nagyon fontos a vállalkozóknak és a vásárlóknak egyaránt.

– Milyen előnyökkel bír még az ÁRKÁD Szeged?
– 1300 férőhelyes ingyenes parkolónk és megközelíthetőségünk gazdagítja előnyeink népes sorát. Nyitva tartásunk hosszú és egységes, azaz minden egyes üzletünkre vonatkozik. Hétfőtől szombatig 9–20 óráig, vasárnap 10–18 óráig valamennyi egységünket nyitva tartjuk, tehát bármely időszakban érkezik hozzánk a vásárló, nem talál lehúzott rácsokat. Szolgáltatni bárki képes, mi azonban magas színvonalon tesszük, hiszen hosszú távon gondolkodunk. Csakis így tudunk megfelelni a XXI. századi ember elvárásainak és igényeinek.

– Interjúnk megelőzi az ünnepélyes megnyitót. Hogyan fogják emlékezetessé tenni a nagy eseményt?
– A szegediek már várják a bevásárlóközpont nyitását, és mi is tele vagyunk izgalommal. Az ÁRKÁD Szeged menedzsmentje az elsőként hozzánk érkezők közül egy szerencsést 50 000 Ft értékű ÁRKÁD vásárlási utalvánnyal ajándékoz meg. Üzleteink legjava nyitási akciókkal készül az eseményre.

– Mit üzen a szegedieknek, az ÁRKÁD Szeged vásárlóinak?
–Köszönetemet szeretném kifejezni mindazoknak, akik az ÁRKÁD Szeged tervezésében, felépülésében, létrehozásában segítséget nyújtottak nekünk, és azon szegedieknek is, akik az építkezési munkálatokkal járó esetleges kellemetlenségeket az elmúlt időszakban oly nagy türelemmel viselték. Az ÁRKÁD Szeged az Önöké, kedves Hölgyek és Urak! A menedzsment és üzleteink nevében élményteli vásárlást és kellemes időtöltést kívánok az ÁRKÁD Szeged Bevásárlóközpontban!

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!