Szeged és környéke

2014.09.23. 22:08

Jól cseng a saját márkanév

Szeged - Egyre több saját márkás terméket lehet vásárolni az üzletekben az áruházlánc saját cégérével. Ezen áruk nagy többségét elismert gyártók készítik, és a különböző minőségi teszteken is egyre jobb helyen szerepelnek.

Kiss Gábor Gergő

– Havonta sok ezer forintot spórolok meg azzal, hogy a gyártó cégére alatt megjelenő termékek helyett az áruház nevével ellátott saját márkás termékeket vásárolom meg. Bevallom, eleinte kételyeim voltak a minőségről, de a tejtermékek és tartós élelmiszerek íze semmivel sem volt rosszabb, mint a márkás áruké. Tejtermékek, konzervek, ásványvíz, tésztafélék: legtöbbször ezekből választok saját márkást – mondta a szegedi CBA Centben [namelink name="Temesvári Anita"]. A fiatal családanyának minden forint számít: kosarába most is sok CBA-logós termék került.

Az alapvető élelmiszerekből is sok a saját márkás termék. Fotó: Schmidt Andrea

Az alapvető élelmiszerekből is sok a saját márkás termék. Fotó: Schmidt Andrea

 Jól szerepelnek a teszteken

A különböző honlapokon, magazinokban és újságokban rendre közölnek élelmiszerteszt-eredményeket, ahol az áruházak különböző saját márkás termékei egyre jobb helyen szerepelnek. Legutóbb július végén az egyik bulvárlap teszteltetett olvasóival szeletelt trappista sajtot. A versenyt a CBA saját márkás trappistája nyerte, megelőzve a Cheesland, a Hajdúsági, a Bluedino, a Mizo és a Tolle gyártói márkáját.

Ottjártunkkor szinte egyetlen olyan kosarat sem láttunk, amelybe ne pakoltak volna bele legalább egy, az üzletlánc nevével ellátott termék.
A saját márkás termékek a legtöbbször olcsóbbak a gyártói márkáknál, kialakultak azonban a középkategóriát képviselő, valamint a prémium saját márkás termékek is. Sokat változott a termékek külseje, komoly minőségbiztosítási követelményeknek kell megfelelniük, már egyáltalán nem titkolnivaló, „ciki" dolog, ha valaki ilyen élelmiszert, vegyi árut választ, ezzel pedig spórol is, ami fontos cél a magyar háztartásokban – írja a Nielsen piackutató intézet.

A különböző szegedi nagyáruházakban saját márka alatt főként tartós élelmiszereket, friss árut, tejtermékeket és vegyi árukat kínálnak az áruházláncok.

– A saját márkás termékek száma a CBA-ban eléri az ezret. Az összes ilyen terméket megversenyeztetjük a gyártókkal, hogy azok ár-érték aránya a legkiválóbb legyen. Kétségtelenül a jó minőség alapvető kritérium, hiszen saját cégérünket tesszük rá, a vásárló a saját termék minőségét az egész üzletlánc minőségével azonosítja – közölte lapunkkal [namelink name="Fodor Attila"].

A CBA kommunikációs igazgatója elmondta: fontos szempont az is, hogy saját márkás termékeiket nagy szakmai múlttal és komoly tapasztalattal rendelkező cégek készítsék. A minőség érdekében évente többször bevizsgáltatják ezen termékeiket, az ellenőrzés folyamatos.


– Mivel nagy mennyiségben vásároljuk ezeket a gyártóktól, az előállítási költségeik alacsonyabbak lesznek. A gyártóknak marketingre sem kell költeniük ezeknél a termékeknél, hiszen ezt a feladatot az áruházlánc magára vállalja. Folyamatosan felülvizsgáljuk, hogy a saját márkás termékek közé mik kerüljenek be, figyeljük a vásárlói igényeket, divatokat, a fogyási sebességet. A saját márkás termékek között a legnagyobb népszerűségnek a napi, illetve az alapvető élelmiszertermékek örvendenek – mondta Fodor Attila.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!