Szeged és környéke

2013.03.21. 18:40

Kártalanítják a hóban ragadt autósokat

Kártalanítják azokat az autósokat, akik a múlt hét végi kritikus időjárási viszonyok miatt ingyenessé tett autópályákon mégis fizettek a matricáért. Hogy hogyan, az egyelőre még kérdéses.

Munkatársunktól

– Múlt hét pénteken utaztunk a családdal Szegedről Budapestre. Bár akkor ingyen lehetett használni az autópályát, erről nem volt tudomásunk, így SMS-ben matricát vásároltunk. Utólag tudtuk meg, hogy feleslegesen adtuk ki a pénzt – mesélte el Csiszárné Zsuzsa. A szegedi asszony nem volt egyedül ezzel a problémával: a kritikus időjárási és forgalmi helyzetre való tekintettel a pályák átmeneti díjmentességéről sokan nem értesültek. Bár az Állami Autópálya Kezelő Zrt. pénteken kihirdette, hogy nem kell fizetniük az autósoknak előző nap 14 órától, az információ lassan jutott el az érintettekhez. Így fordulhatott elő, hogy nem csak azok jártak rosszul, akik telefonos vagy webes szolgáltatással vásároltak, még a benzinkutakon is egy ideig kifizettették a matricák árát.

– Egyelőre nincsenek pontos számaink arról, hogy mennyien vásároltak csütörtök 14 óra és vasárnap 14 óra közötti időszakra autópálya-matricát – mondta el Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szóvivője. Hozzátette, egész héten azon dolgoztak, hogy megoldást találjanak az érintettek kártalanítására. Ez azonban bonyolult, hiszen csupán 3 napig tartott a díjmentesség, így ezt kell kompenzálni. A legkisebb időtartamra megváltható matrica azonban 10 napra szól, és nem lehet tudni, ki utazott valóban az érintett időszakban.

Amint megszerveztük, milyen módon kompenzáljuk az érintetteket, nyilvánosságra hozzuk, mit kell tenniük – tette hozzá a szóvivő.

A mobilszolgáltatók is kompenzálnak. A mobilszolgáltatók jóváírást adnak azon ügyfeleiknek, akik a múlt hétvégi szélsőséges időjárás miatt a hóban rekedtek, és ezzel összefüggésben használták mobiltelefonjaikat. A Vodafone a honlapján található online nyomtatványon várja az érintett ügyfelek jelentkezését, a telenorosoknak SMS-ben, a 1747-es számra kell elküldeniük a „hóvihar" szót tartalmazó ingyenes SMS-t március 27-éig. A szolgáltató pedig április 3-án tájékoztatja őket a kedvezmény pontos módjáról. A harmadik nagy mobilszolgáltató, a T-Mobile az MTI érdeklődésére azt közölte szerdán, hogy még ezen a héten tájékoztatja előfizetőit a kompenzáció részleteiről. A Tesco Mobile szintén jóváírja az elakadás időszaka alatti belföldi hívások és SMS-ek költségeit. Az érintett ügyfelek a Tesco Mobile ügyfélszolgálatán, a 1215-ös telefonszámon jelezhetik igényüket – részletezve az elakadás időpontját és helyszínét – legkésőbb 2013. március 24-én, vasárnap éjfélig.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!