Szeged és környéke

2010.10.29. 21:20

Közép-Európa legfiatalabb légikisasszonya

Szeged–Cagliari - Szerdán töltötte be a 19-et a szegedi Kovács Anett, de még így is ő a legfiatalabb légiutas-kísérő Közép-Európában. Egy hónapja „csatolta fel szárnyait" – azóta a Ryanair gépein repked a fellegek felett.

Bobkó Anna

– A Széchenyi-gimnázium testnevelés szakára jártam, nem tudtam eldönteni, melyik egyetemre felvételizzek. Haladékként elkezdtem egy pesti angol nyelviskolát, amelyik szerződésben állt a Ryanairrel. Miután elvégeztem, felvettek a légitársasághoz is, és elkezdhettem a hathetes tanfolyamukat – magyarázta a szegedi Kovács Anett.

Az érettségi után Dublinba repültem. Napi tíz órát töltöttem a suliban, aztán irány haza, és 5–6 óra tanulás. Abban az időszakban szinte alig aludtam. Egy 500 oldalas könyvet kellett bemagolnunk szóról szóra. Az öt vizsgát 85–90 százalékosra kellett teljesíteni – emlékezett vissza a fiatal lány. Sikerrel vette az akadályokat. (Nem mellesleg időközben a jogra is felvették.)

A 19 éves szegedi lány egy hónapja repked a felhők felett. Fotó: DM/DV

A 19 éves szegedi lány egy hónapja repked a felhők felett.
Fotó: DM/DV

Október 27-én, szerdán töltötte be a 19-et, de még így is ő a legfiatalabb stewardess Közép-Európában. Ebben a szakmában egyébként nem meglepő, hogy fiatalok dolgoznak, kollégái még 40 éves koruk előtt nyugdíjba vonulnak. Mivel szinte egész nap a széksorok között szaladgálnak, munkájuk nagyon fárasztó, a légnyomáskülönbség pedig igénybe veszi a szervezetüket. Minden reggel tesztelik őket: kérdéseket tesznek fel nekik a megtanult anyagból, ha nem jó a válaszuk, nem repülhetnek. Az ötnapos robotolás után persze két-három nap pihenő következik, a szegedi lány ilyenkor általában felfedezőkörútra indul új lakhelyén.

Kiből lehet stewardess?

Légiutas-kísérő csak olyan nő lehet a Ryanairnél, aki leérettségizett, és kiválóan beszél angolul. Legalább 150 centiméter, a testsúlya pedig arányos a magasságával. Ha szimpatikusnak találják az elbeszélgetésen, ahol öt fogalmazást is kell írni angolul, lehetősége nyílik elvégezni a 6 hetes tanfolyamot. Öt vizsgát kell szinte 100 százalékosra teljesíteni. Egy kezdő stewardess 1400 eurót (383 ezer forintot) keres, a maximum fizetés 2000–2500 euró (548–685 ezer forint).


– A dublini, londoni és frankfurti továbbképzés után, szeptemberben Szardínia fővárosába, Cagliariba helyeztek. Leggyakrabban Franciaországba, Spanyolországba, Németországba és a belföldi járatokon repülök. Sajnos szétnézni sehol sincs időnk, mert 20–25 perc múlva már fordulunk is vissza. Viszont azt tervezzük az egyik pilóta kollégámmal, hogy bérlünk egy kisgépet, és megcsodáljuk a korzikai korallzátonyokat – hallottuk Anettől, aki élete egyik legjobb döntésének tartja, hogy belevágott a fellegek feletti kalandba.

Kiváló sportoló és hajmodell

Mielőtt stewardessnek állt, Kovács Anett szép eredményeket ért el kajakban. A Démász Vízisport Egyesület sportolójaként többször lett vidékbajnok és végzett dobogós helyen. Szabadidejében pedig Mracskó Anikó hajmodellje volt – a szegedi fodrász versenyeken készített neki trendi hajkölteményeket.

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!