Szeged és környéke

2008.08.15. 22:46

Legyőzték 47 ország 8500 egyetemistáját

Szeged - Fantasztikus sikert ért el a szegedi Seres Péterrel felálló, négyfős magyar főiskolai csapat: a világ egyik legnagyobb egyetemi versenyén – 47 ország, 1650 csapat, 8500 diák –, a Google Online Marketing Challenge-en bekerült a legjobbak közé.

Oláh Zoltán

A 29 éves Seres Péter, a tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának kihelyezett tagozatán levelező hallgató három diáktársával, Vetési Anikóval, Szabó Tamással és Tóth Lászlóval a világ egyik legnagyobb egyetemi versenyén, a Google Online Marketing Challenge-en bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé.

A diákok a Google által rendelkezésükre bocsátott, kétszáz dolláros AdWords-kuponok segítségével egy magyarországi kis cég, a laptopok kölcsönzésével és lízingelésével, valamint használt számítógépek eladásával foglalkozó PCRent.hu online marketingkampányát tervezték meg.

– Meg kellett határoznunk a stratégiát, majd kidolgoztuk a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozó javaslatokat. A kampány három hétig tartott, az oldal látogatottsága 1700 százalékkal nőtt. Egyébként nem használtuk fel a kétszáz dollárt – nyilatkozta lapunknak Seres Péter.

Seres Péter szerint az internetes marketingben és hirdetésekben nagy lehetőségek vannak. Fotó: Karnok Csaba

Seres Péter szerint az internetes marketingben és hirdetésekben nagy lehetőségek vannak.
Fotó: Karnok Csaba

A PCRent.hu kampánya az alig 22 ezer forintból olyan jól sikerült, hogy már az első hirdetés megjelenése utáni ötödik percben a cégnél megszólalt a telefon, a harmadik hét végére pedig a teljes készletet kiárusították.

AdWords

Az AdWords a Google online hirdetési megoldása, amellyel a google.hu-n, valamint más webhelyeken az adott kulcsszavakra történő keresések mellett a témához kapcsolódó, releváns és rövid szöveges hirdetések helyezhetők el, amelyek a hirdető cég honlapjára vezetnek.

A Google a négyfős csapatot egy hosszú hétvégére vendégül látja az angol fővárosban, és egy napot eltölthetnek a Google londoni központjában.

– Azt most még nem tudom, hogy csapatunk együtt marad-e, és közösen vállalkozunk, de az biztos, hogy valamilyen kapcsolat mindenképpen megmarad közöttünk. Az eredmény nagy siker, sokan felfigyeltek rá, már több ajánlatot is kaptunk, illetve kaptam. Az internetes marketingben és hirdetésekben nagy lehetőségek vannak – mondta Seres Péter.

– Amit Seres Péterék elértek, az fantasztikus! A szegedi fiatalembernek és társainak az eredménye hatalmas siker, hiszen három kontinens csapataival kellett összemérniük tudásukat és kreativitásukat – mondta Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország igazgatója.

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!