Szeged és környéke

2009.03.22. 18:55

Már pecázna az áram ütötte férfi

Szeged - Már alig várja, hogy újra botot ragadhasson a tavaly augusztusban áramütést szenvedett tiszaszigeti horgász. Körmöczi Gáborral a tegnap megrendezett horgásztóavatón találkoztunk. De jelen volt az a két férfi is, aki megmentette a szerencsétlenül járt fiatalember életét. A sporttársak ma már higgadtan emlékeznek vissza a történtekre.

Kovács Kriszta

Horgásztóavatóval egybekötött versenyt tartottak tegnap a Tiszasziget közelében lévő szigetpusztai tavon. A kora tavaszi hideg ellenére negyven versenyző dobta be a csalit reggel kilenc órakor. Jelen volt az a 30 éves férfi is, aki tavaly augusztus 23-án a falunapok részeként szervezett versenyen áramütést szenvedett. Horgászbotja dobása közben túl közel került a feje fölött haladó magasfeszültségű vezetékhez. Áram ütött belé, és összeesett. Két sporttársa élesztette újra és tartotta életben a mentők megérkezéséig.

– Jól vagyok, és már alig várom, hogy újból horgászhassak. Mivel nem vagyok egyesületi tag, sajnos most nem indulhattam, csak nézelődni jöttem ki – mondta Körmöczi Gábor, aki nyári balesete óta másképp látja a világot. Maradandó sérülése nem keletkezett. – Felfoghatatlan, hogy egyszer meghaltam, és újraélesztettek – magyarázta. Elmentünk az otthonába is, ahol a két és fél éves Körmöczi Gergő már nagyon várta, hogy édesapja érte jöjjön, és kivigye a horgásztóhoz. Orsóval a kezében nehéz volt felöltöztetni a mosolygós szemű kisfiút.

Körmöczi Gábor és fia is várja már, hogy bedobhassa a horgot. Orsó a kézben. Fotó: Schmidt Andrea

– Két hónapig voltam táppénzen, utána mentem vissza dolgozni. A baleset óta teljesen rendbe jöttem, már a karomon és a lábfejemen is alig látszik az áramütés helye – mutatta a hegeket a férfi.

A tónál a versenyzők között megtaláltuk az életmentőket is: azt a két férfit, akinek Körmöczi Gábor az életét köszönheti. A baleset után nem nyilatkoztak lapunknak. Molnár László, aki egy lakatosvállalkozást működtet Tiszaszigeten, ma már higgadtan beszél a történtekről. – Hallottam az áramütés hangját, és láttam, ahogy megfeszült Gábor teste. Nem gondolkoztam, rögtön a segítségére siettem. Kihúztuk a nyelvét, és éreztem, hogy nem lélegzik, és leállt a szíve. Rögtön elkezdtük újraéleszteni, én végeztem a mesterséges lélegeztetést – emlékezett vissza a férfi, hozzátéve, hogy korábban egy munkatársa ugyanígy, áramütés miatt halt meg. Akkor nem tudta, mit kell tenni. Kollégája három gyermeket hagyott hátra.

– Egyből odasiettem én is. Szívmasszázst végeztem, miközben Laci lélegeztette. A mentők 12 perc alatt kiértek. Azt mondták, ha nem teszünk semmit, Gábor meghal – mondta Papp Béla, a másik életmentő, aki civilben a hulladékudvarban dolgozik, emellett mezőgazdasági vállalkozó.

13 kiló ponttyal győzött

A tegnap hivatalosan is horgásztóvá avatott víznek csak azon az oldalán lehet pecázni, ahol nincs felsővezeték – ezt táblák is jelzik. A tegnapi horgászverseny győztese a tiszaszigeti Sándor Gábor lett. Egy több mint hat- és egy több mint hétkilós ponty akadt a horgára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!