Szeged és környéke

2013.03.21. 18:11

Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása

Megkezdődött Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása. A 13-tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik Szegedre.

Delmagyar.hu

A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása megkezdődött a székesfehérvári ipari parkban. A jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődhet a járműtest burkolása. Ezzel a művelettel nyeri el a troli a végleges külső formáját.



Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában rendelte meg az új, 13-tagú troliflottát a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt 3 évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz. A Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei megtekintették a helyszínen a járműgyártást.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.



Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!