Bár 2017 pihenésre alkalmat adó hosszú hétvégékben gazdag, az első negyedévében szűkölködtünk a munkaszüneti napokban. Tavaly ilyenkor ugyanis már három lehetőségünk is adódott arra, hogy hosszabban pihenjünk. A szallas.hu adatai szerint bár hosszú hétvégék nem voltak ebben az időszakban, mégis többet utaztunk, mint tavaly. Az egy-két éjszakás üdülések voltak a kelendők, ezek adták a foglalások több mint 80 százalékát. Nem csak a vendégéjszakák számára volt hatással a szünnapok hiánya: míg tavaly a márciusi extra hosszú hétvégére esett a legtelítettebb nap, idén már február 17-e volt a legforgalmasabb.
– Markánsan megváltozott a szállásfoglalások módja és időzítése, tavaly már az érdeklődők közel kétharmada online foglalta le a szállását – tájékoztatott Szigetvári József, a szallas.hu ügyvezető igazgatója.
Az egyik legismertebb turisztikai portál rendszeresen közzéteszi a belföldi turizmussal kapcsolatos adatait. A szallas.hu 2016-ban összességében 16 milliárd forint értékben közvetített szállást, és fennállása óta tavaly nyáron regisztrálta az egymilliomodik foglalást.
A portál arról számolt januárban, hogy kimutatásuk szerint tavaly újabb rekordot döntött a belföldi turizmus. Az adataik szerint ugyanis tíz százalékkal bővült a vendégforgalom 2015-höz képest. Ehhez állításuk szerint hozzájárult a kiemelkedő nyári szezon és a megszokottnál erősebb szeptember.
– A vendégforgalmat vesszük alapul, amikor összeállítjuk az aktuális toplistánkat – mondta lapunknak Szigetvári József. A szallas.hu a napokban hozta nyilvánosságra a legfrissebb listáját. Ebből kiderült, hogy 2017 első negyedévében még mindig Budapest és Eger volt a legnépszerűbb utazási, üdülési célpont Magyarországon. A lista további szereplői már 2016-ban is helyet kaptak a top 10 között, de a sorrend átrendeződött. A tavalyi év hasonló időszakában 7. helyen végzett Szeged idén ugyanis felkerült a dobogó harmadik fokára, míg a tavalyi bronzérmes Gyula most csupán a nyolcadik pozíciót érte el.
![]() |
– Augusztustól egyre többen kezdtek el szállást foglalni Szegedre, amely az első negyedévben realizálódott, de ahogy látjuk a vendégforgalmi adatokat, Szeged tendenciózusan erősödik, és a második negyedév is bővülő számot mutat a Tisza-parti városnál – mondta Szigetvári József, aki szerint a turizmusban legkevesebb egy évet, de inkább több esztendőt kell dolgozni azért, hogy eredményt hozzon a munka.
Hogyan lépett előre négy helyet Szeged, miközben a nagy fesztiválok – borfesztivál, hídi vásár, szabadtéri játékok – még csak most jönnek?
– A szegedi Tourinform-iroda sokat dolgozott és dolgozik azért, hogy Szeged mint utazási, üdülési célpont folyamatosan ott lebegjen a turisták szeme előtt – hangsúlyozta Ács Szilvia, a Tourinform-iroda vezetője. Ennek érdekében egyre több online csatornát igyekeznek kihasználni.
– Éppen a szállás.hu-val és a Travelóval zajlott tavaly egy nagy kampányunk, amely minden bizonnyal sokak fejében ültethette el a gondolatot, hogy a közeljövőben meglátogassa Szegedet. Szerencsére ma már nemcsak a város, de a szolgáltatók – a Napfényfürdő, a szabadtéri játékok, a szálláshelyek – is hozzájárulnak saját kampányaikkal az eredményekhez. Az elmúlt öt év fejlesztései szintén segítik a munkánkat, ezekkel könnyebb Szegedet eredményesen kommunikálni. Csábítóbbá válik egy olyan város a turisták szemében, ahol szezontól függetlenül minden korosztály megtalálja magának akár egy hétvégére, akar hosszabb üdülés idejére a kikapcsolódást segítő tartalmas programokat – magyarázta Ács Szilvia.